Jump to content
Annons

Line6 Spider III 30W + effekt pedal


ADM1993

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar ifall Line6 Spider III 30W:S förstärkaren är något ni rekomenderar? Jag spelar lite tyngre rock låtar. Räcker förstärkaren till att spela i band med den?

Och sedan undrade jag ifall det skulle låta bra med en effekt-pedal till förstärkaren? Har hört att det inte kommer låta någon vidare.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Det är väl bara gå och testa den i närmsta butik. Åsikter kan aldrig ersätta den egna upplevelsen. Sen finns Peavy vypyr också som jag bara har hört lite på nätet och det jag har hört låter bättre än en spider. Testat spider men skulle inte köpa den själv i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för effektpedal? Stärkaren har väl en del gottigottgott i sig? Om en pedal låter bra eller ej kan bero på en massa saker, bl a på vilket sätt man kopplat in den - mellan gitarr o stärkare eller om det finns effekt send - return.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara gå och testa den i närmsta butik. Åsikter kan aldrig ersätta den egna upplevelsen. Sen finns Peavy vypyr också som jag bara har hört lite på nätet och det jag har hört låter bättre än en spider. Testat spider men skulle inte köpa den själv i alla fall.

Varför skulle du inte köpa en Spider?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för effektpedal? Stärkaren har väl en del gottigottgott i sig? Om en pedal låter bra eller ej kan bero på en massa saker, bl a på vilket sätt man kopplat in den - mellan gitarr o stärkare eller om det finns effekt send - return.

Pedalen heter Zoom G1, mer vet jag inte. Kan bara använda den, är inte bra på det "tekniska" inom elektriska instrument. Jag kopplar iaf så här; Gitarr ---- Pedal ---- Förstärkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag undrar ifall Line6 Spider III 30W:S förstärkaren är något ni rekomenderar? Jag spelar lite tyngre rock låtar. Räcker förstärkaren till att spela i band med den?

Och sedan undrade jag ifall det skulle låta bra med en effekt-pedal till förstärkaren? Har hört att det inte kommer låta någon vidare.

Tack!

jag har en Spider 3 30w och pedal fungerar på dom, har ingen sj men har läst och det står (FBV pedal) på förstärkaren (ett uttag) och Line 6 kan fungera bra för tung musik men när det kommer till lite lättare rock rekomenderar jag den inte!

+ för att de är relativt enkla att välja dist och effekt på samt att de kan låta rikigt metal

- för att de faktiskt låter skit om man själv kan spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pedalen heter Zoom G1, mer vet jag inte. Kan bara använda den, är inte bra på det "tekniska" inom elektriska instrument. Jag kopplar iaf så här; Gitarr ---- Pedal ---- Förstärkare

Gillar du pedalen du har så känns det lite överflödigt att köpa en förstärkare med en massa effekter i. Lite tårta på tårta... Testa kanske en stärkare ut en massa effekter?

Annars är det väl möjligt att du kan köra bara med Spidern, men att ratta Line 6-prylar kan ta sin tid att lära sig. (Iaf för mig... har en Pod XT sedan snart två år som jag fortfarande inte är helt vän med.)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en Spider 3 30w och pedal fungerar på dom, har ingen sj men har läst och det står (FBV pedal) på förstärkaren (ett uttag).

Är det kanske en ingång för Line 6:s pedal att STYRA Spidern med? Alltså koppla om mellan ljud A och ljud B typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det kanske en ingång för Line 6:s pedal att STYRA Spidern med? Alltså koppla om mellan ljud A och ljud B typ.

Ja, det är precis vad det är, effektpedaler har ingenting med det att göra. 🙂

Spidern har dock ingen effect send/return-uttag, så du får lova att koppla effekt-pedaler mellan gitarr och stärkare...

Och jag har aldrig förstått Spider-hatet som verkar finnas lite här och där. Jag har en Spider I hemma och jag kan få fram en riktigt jävla tung, allsmäktig dist på den. 😏

EDIT: tydliggöra...

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...