Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallåj!

I mitt lilla system så blir det ibland väldigt konstigt när jag spelar in tex sång eller gitarr.

Det blir ett komplett spår och syns inga konstigheter i wavekurvorna , men när jag spelar upp, så kan ljudet liksom bara försvinna i 1 sekund från själva inspelningen, trots att ljudkurvan inte ser konstig ut.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Mvh

Marcus

Annons
Postat
Hallåj!

I mitt lilla system så blir det ibland väldigt konstigt när jag spelar in tex sång eller gitarr.

Det blir ett komplett spår och syns inga konstigheter i wavekurvorna , men när jag spelar upp, så kan ljudet liksom bara försvinna i 1 sekund från själva inspelningen, trots att ljudkurvan inte ser konstig ut.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Mvh

Marcus

Låter skumt. Antar att den här sekunden är slumpvis uppkommande och inte försvinner när du spelar samma ställe igen?

Vad har du för grejer?

Jag hade ett liknande problem med min m-box som löstes när jag uppgraderade lite moderkorts-grejer + bios (var antagligen nått skumt med usb-portarna)

Postat
Låter skumt. Antar att den här sekunden är slumpvis uppkommande och inte försvinner när du spelar samma ställe igen?

Vad har du för grejer?

Jag hade ett liknande problem med min m-box som löstes när jag uppgraderade lite moderkorts-grejer + bios (var antagligen nått skumt med usb-portarna)

Ibland så räcker det med att jag sänker input signalen så försvinner det, men om man ser på spåret så är det varken dist eller för hög inputsignal

Focusrite Saffire 10/10 och Focusrite Platinum Pro preamp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.