Jump to content
Annons

Kan inte ändra buffer size


Tilly

Recommended Posts

Jag uppgradera mig till Cubase 5 härom dagen och i samma veva så formaterade jag om hela datorn

för att börja om på ny kula så att säga.

Jag installerade självklart de senaste drivisarna till mitt Delta 1010LT.

Nu när jag ska ändra Buffer Size i Cubase så att jag kan justera latencyn får jag till svar

att jag inte kan ändra DMA Buffer Size under tiden ett program använder ljudkortet.

Det tycker jag är märkligt - då jag alltid ha kunnat göra detta innan.

Om jag där emot bockar i "release driver when application is in background" då kan jag ändra buffer sizen utan problem.

Men om jag då playar en låt och minimerar Cubase då hör jag ju inget ljud.

Ska det verkligen vara så här eller är det jag som har någon inställning fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag hade liknande problem med en nyare driv från m-audio. det sluta med att jag gick tillbaka til len gammal driv som jag vet funkade. hoppas det löser sig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis min tanke.

Jag har nu suttit här hela dan och försökt ändra tillbaka till min gamla drivrutin men det vill sig fan inte.

Fan också. Säkert drivisen då med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag avinstallerade kortet helt och körde in gamla driven.. funka till mitt delta 44. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är precis så jag har gjort, men det blir ändå samma sak.

Hmm, det står att jag har de gamla drivisarna fast jag kan inte ändra buffer size.

Knepigt

Edit: Nu har jag försökt med allting.

Avinstallerat kortet och valt den gamla drivrutinen jag vet funkar - Men det fungerar inte.

Jag har avinstallerat kortet och manuellt tagit bort alla drivrutiner som varit installerade - det fungerar inte heller.

Vad har jag mer för val?

Skulle kunna testa en systemåterställning men det känns så onödigt. Borde gå att lösa på annat sett.

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...