Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är mkt medveten om att xp32 inte stöder mer än max 4gb (inkl. Switchen) .. Men om jag nu skulle ha 6 gb installerat på mitt MB , skulle det vara sämre än om jag bara hade 4gb ?

Skulle det bli nån slags belastning för systemet att ha för mkt ?

Eller är det fritt fram att köra på 6gb med ett 32bitars OS ?

Annons
Postat
Det du har för mycket kommer inte att påverka någonting alls, eftersom det ligger utanför adresser som ett 32-bits system kan adressera.

Blir att gå 64-bits eller skaffa snabbare RAM. 🙂

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Det du har för mycket kommer inte att påverka någonting alls, eftersom det ligger utanför adresser som ett 32-bits system kan adressera.

Men va händer ifall ens cubase inte kan hantera 64 bitars då?

Går all prestanda till spillo?

(jag har vista 64 bitars o datorkomponenterna stöder även detta OS)

Postat
Men va händer ifall ens cubase inte kan hantera 64 bitars då?

Går all prestanda till spillo?

(jag har vista 64 bitars o datorkomponenterna stöder även detta OS)

Har du en äldre version av Cubase, så är det förstås bäst att uppgradera, men annars får du köra det i 32-bit mode.

HÄR kan du se vilka versioner som kan förväntas fungera. 🙂

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Har du en äldre version av Cubase, så är det förstås bäst att uppgradera, men annars får du köra det i 32-bit mode.

HÄR kan du se vilka versioner som kan förväntas fungera. 🙂

Okej! Tack för svar:D Bara en fråga som dök upp:

1.Jag ska nu installera vista ... = 64 bit versionen

2.Sen installerar jag EWQL plugin... = 64 bit versionen

3. När jag sen laddar in dessa vst instrument i Cubase --> 32 bit versionen... Kommer det att dampa o inte låta lr e det bara det att jag inte "tjänar" på att ha bättre grejer?=)

/Valle

Postat
Okej! Tack för svar:D Bara en fråga som dök upp:

1.Jag ska nu installera vista ... = 64 bit versionen

2.Sen installerar jag EWQL plugin... = 64 bit versionen

3. När jag sen laddar in dessa vst instrument i Cubase --> 32 bit versionen... Kommer det att dampa o inte låta lr e det bara det att jag inte "tjänar" på att ha bättre grejer?=)

/Valle

Ljudet blir det säkert absolut ingen skillnad på, utan det är bara att Cubase inte kan hantera allt minne, eftersom det är en 32-bitsapplikation. Sedan vill det förstås till att du verkligen har drivrutiner till allt som är stabila i 64-bitsmiljö. Många av ljudkortstillverkarna har länge släpat efter med det...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.