Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Nu Àr det sÄ hÀr att jag gjorde en "dubstep-bas" i Massive (VST-plugg som jag anvÀnder i FL studio). Den wobblade hÀrligt och den lÀt helt perfekt. Men sedan nÀr jag skulle klicka in noter i pianorollen för att bygga bassline:n sÄ wobblar inte basen :S. Den lÄter bara som en vanlig bas. NÀr jag hÄller in musknappen pÄ en not i pianorollen sÄ hör man hur basen wobblar. Men nÀr jag klickar i tonen sÄ Àr wobblandet borta :S!

NĂ„gon som vet hur man löser detta problem 🙂?

Tackar som fasen för svar 🙂!

Annons
Postat

velocity-beroende:

Patchen Àr kanske programmerad sÄ wobblandet bara uppstÄr om man trycker ned en tangent tillrÀckligt hÄrt, dvs beroende av notens nedslagshastighet.

Jag vet inte hur, dÄ jag inte anvÀnder FL, men öka velocityn för noterna i din piano-roll.

legato-beroende:

Legato Àr att en noterna binds ihop. Det brukar oftast göras genom att noterna överlappar varandra i tidslinjen. Dvs en not spelas fortfarande medan en ny not börjar.

Testa att lÀgga upp patchen hÀr sÄ kan jag försöka kolla pÄ den.

Postat
velocity-beroende:

Patchen Àr kanske programmerad sÄ wobblandet bara uppstÄr om man trycker ned en tangent tillrÀckligt hÄrt, dvs beroende av notens nedslagshastighet.

Jag vet inte hur, dÄ jag inte anvÀnder FL, men öka velocityn för noterna i din piano-roll.

legato-beroende:

Legato Àr att en noterna binds ihop. Det brukar oftast göras genom att noterna överlappar varandra i tidslinjen. Dvs en not spelas fortfarande medan en ny not börjar.

Testa att lÀgga upp patchen hÀr sÄ kan jag försöka kolla pÄ den.

Tack för hjĂ€lpen 🙂. Ska försöka att fixa det nu 😄. Jag kanske lĂ„ter som en noob, men vad menade du med att jag kan lĂ€gga upp patchen hĂ€r 🙂?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.