Jump to content
Annons

DEEP BLUE


jesp

Vad tycker du  

10 röster

  1. 1. Vad tycker du

    • Bra
      1
    • Sådär
      6
    • Jättebra
      0
    • Det sämsta jag hört
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Deep blue

ARTIST/GRUPP: Jesper Eriksson

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:3,40

KOMPOSITÖR: Jesper Eriksson

PRODUCENT: Jesper Eriksson

EV. MEDVERKANDE:Nej

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,5mb

STATUS: /Färdig demo

LÅTLÄNK: Deep blue

Det jag använt mig av är:

Reason

Cubase sx2

Mosritegitarr

Syntbas

Min sång 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag retar mig på hur dålig röstkvaliten (inspelningen) är. Sen skulle låten definitivt må bra av lite mer arrangering. Schysst röst annars och mysig feeling, men inte tillräckligt mjukt. Och autotunewhaling är kanske nått du bör tänka över en gång till? 🙂

håller med AndyPandy att lite mer finurliga licks och slingor hade passat bra.

Nu låter jag kanske lite väl negativ 🙂

Lite mer jobb så blir det säkert ännu bättre!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag retar mig på hur dålig röstkvaliten (inspelningen) är. Sen skulle låten definitivt må bra av lite mer arrangering. Schysst röst annars och mysig feeling, men inte tillräckligt mjukt. Och autotunewhaling är kanske nått du bör tänka över en gång till? 🙂

håller med AndyPandy att lite mer finurliga licks och slingor hade passat bra.

Nu låter jag kanske lite väl negativ 😆

Lite mer jobb så blir det säkert ännu bättre!!

Nu har jag tagit åt mig av kritiken och det finns en ny version med ny sång och lite gitarrslingor i mitten och i slutet....enjoy.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker inte. Efter 1 minut har jag tröttnat!

1) Det där konstiga pianot ligger alldeles för högt. Dessutom låter det falskt tillsammans med gitarren. Och gitarren låter som du misshandlade den!

2) Du måste lägga på något som puttrar i bakgrunden. Lyssna på Heroes gör som Bowie om du inte har någon bättre idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag komenterar låten måste jag säga att du var en jäkel på konst =)

I o för sig är väll musik också en typ av konst, men grafik och skulptur konst va det väll jag syftade på 🙂

Låten är ganska tråkig och tjatig

Det finns en hel del att göra...

1 - Kolla hur låten är med bara piano/gitarr & sång, tycker du om den, gillar du akorden, melodin och texten. Om du inte älskar låten så lägg ner och gör en ny, spara texten om du gillar den men inte melodin o tvärtom. Det är ingen mening att jobba på en låt som man inte tycker om till 100%.

2 - Om du tycker att det är en kanonlåt så gör om inspelningen eller förändra den rätt rejält på sina ställen... jag har svårt att tycka om själva stilen.

Vad använder du för trummor? Hehe, fågelkvittret var lite roligt 😉

Ljudbilden vill jag inte komentera det finns folk som har bättre öron och monitorer till det 🙂

Aja, lycka till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fade'a inte in låten, dra igång trummor eller något annat instrument "som vanligt" pang på alltså.

.sången/attityden i sången låter jäkligt schysst, men allting runtomkring sabbar stämmningen och man hakar upp sig på att ljudbilden inte känns rätt.

Är det livespelade instrument skulle jag prova att dämpa instrumenteringens rumsklang och göra den torrare för att dels få mer närvaro i kompet, men dels som en kontrast till sången...men det är ju jag..jag gillar torra arrangemang 😆

bygg upp arret runt sången. tänk på hur instrumenten ligger i panorering och djup i förhållande till den.

Mycket mer jobb och det här kan bli riktigt bra.

Kör hårt

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den konstruktiva kritiken och tack Victor den store för orden om min konst. :rolleyes:

Det är konstigt med den här låten, jag kan inte släppa den, den har snygga harmonier och jag försöker och försöker hitta hem men det är svårt.

Nu har jag gjort lite ändringar bl a lagt om kompgitarren och solot. Lagt lite andra trummor och lite andra ljud bl a strings och ett annat piano. Sen har jag tagit bort trummorna under verserna, dom kommer tillbaka på refrängen, det gör att det blir lite mer dynamik

Vad är det ni saknar i låten? Hur tycker ni mixningen är? Jag ska väl tillägga att jag har tinnitus 🙂 så ibland har jag problem med olika eq frekvenser.

*Hmmmm snart måste jag släppa den här låten.. 🙁 Det här får nog bli den sista mixen sen måste jag gå vidare i livet... 😉

Redigerat av jesp
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt skön grundkänsla i den här låten: fågelkvittret, sångmelodin, basgången...

Ljudbilden skevar dock: Trummorna är alldeles för slicka och hårda relaterat till bas och gitarr. Byt ut dom mot något rundare och torrare. Reverbet på sången har en metallisk klang som iofs låter lite Hansa men jag tycker det är i för stor kontrast med det övriga. Sedan är det som om någon spelar på kam unisont med sången. En anings fyrkantsvåg liksom. Går det att ta bort?

Link to comment
Dela på andra sajter

härlig grund och skön röst som passar till detta tycker jag-.

Impey, jag var in och lyssnade på din hemsida, tjejen som sjunger på nån av låtarna...oj oj va läckert hon sjunger. Lite Stina Nordenstam....mums. Hon skulle jag vilja ha på den här låten Deep Blue som jag har lagt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska ha virveltrumman i mitten. Sen kan du gärna panorera ut stråkar och gitarr lite mer. Det distar lite här och var, men om du inte har bättre grejor är det inte mycket man kan göra åt saken.

Jag gillar låten, men det känns som att någonting saknas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...