Alexho Postat 15 april 2009 Dela Postat 15 april 2009 Hej! Jag undrar om det är någon som äger eller har testat TL Audio M4. Vad är bra/dåligt? Hur är kvalitén? Finns det ingen mätarbrygga till den? /Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gumpbert Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Har tyvärr inte testat M4, men jag har en Fat Track och enligt uppgift är det samma komponenter i den som i borden i M-serien. Vet inte om M4 har samma småskavanker som Fat Track, men om den har det är det ett par grejer som är lite tråkiga. Man bör ju ha för vana att stänga av högtalarna innan man slår av resten, men om man glömmer det och bryter strömmen på Fat Track först smäller det ordentligt i högtalarna. Ordentligt som i bromsränder. Jag stör mig också lite på att det knastrar till när man trycker på mute. Färgen som använts för text och ramar på ovansidan är inte av högsta kvalitet. Vila inte händerna på de målade ytorna för då hänger färgen med. Hade det varit en japansk produkt hade jag varit irriterad på allt detta, men nu är den engelsk och då förväntar iaf jag mig en del dumheter, precis som man får göra om man köper en engelsk bil. Det är trots allt lite charmigt. Ljudmässigt är den iaf en fröjd, och när man hör den jobba är allt snabbt förlåtet. Den låter väldigt rent och snyggt om man inte går loss med volymrattarna, och vill man ha lite mulligare ljud är det bara att vrida upp lite och då låter den genast väldigt mysigt. Precis som att man lätt glömmer rostfläckarna på sin Jaguar när man glider fram en solig sommardag, så glömmer man lätt skönhetsmissarna med mixern när man hör ljudet från den. Hade jag haft tillräckligt med plats och slantar hade jag köpt M4 utan att tveka. Freemasons verkar iaf lyriska över deras M4: http://www.youtube.com/watch?v=cNR9Rchyqos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Haha gumpbert... Vad menar du med att du forvantar dig en del dumheter pa engelska consoler?? Hort talas om Neve, SSL, Trident?? 🙂 Alexho: I den prisklassen hade jag tittat narmare pa Toft ATB 24 som dessutom ar en 10-15k billigare. Hog kvalitets bord for dom pengarna from Malcom toft som byggde trident borden. ATB 24 har trident series 80 eq'n, 6 auxes, 48 kanaler vid mixdown samt meter brygga mm... Kolla videon fran arets musikmesse... MVH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gumpbert Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Haha gumpbert... Vad menar du med att du forvantar dig en del dumheter pa engelska consoler?? Hort talas om Neve, SSL, Trident?? 🙁 Jag menar engelska produkter i största allmänhet. Precision och kvalitet förväntar jag mig från t.ex. japanska produkter. Med engelska produkter förväntar jag mig ett visst mått av konstigheter. Det ska liksom lukta malt och piprök om dem 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Jag menar engelska produkter i största allmänhet. Precision och kvalitet förväntar jag mig från t.ex. japanska produkter. Med engelska produkter förväntar jag mig ett visst mått av konstigheter. Det ska liksom lukta malt och piprök om dem 🙂 Haha ok!! Men snackar vi mixerbord sa ar det ju ingen som slar dom pa fingrarna nar det galler kvalite... Iaf inte ljud kvalite!! J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 16 april 2009 Trådstartare Dela Postat 16 april 2009 Ok, har tittat lite på Toft-bordet och det verkar riktigt trevligt! Gillar att det finns mätarbrygga till. Hörde mig för och i den nya, 2.1 så är barnsjukdomarna, t.ex. problem med in/ut-kontakterna fixade. Det är ingen som vet var man kan lyssna på en låt som använder Toft ATB genom hela låten, preamps, EQ osv? Skulle vara kul att höra. Ni som har ett Toft ATB 24/32, är ni nöjda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KRStudio Postat 19 maj 2009 Dela Postat 19 maj 2009 Tycker absolut att du ska köpa ett M4 bord. Själv så har vi ett M4 med 32 kanaler. Robust, sköna och stora rattar (på mixerbordet alltså) 😳 Och ett förbannat gött och varmt ljud! Sedan är det ju rör helt igenom så det gör ju inte saken dåligare precis. Nackdelen med att köpa ett M4 bord idag är ju att det är så äkligt dyrt. Vi hade turen och köpte vårat före Luthman höjningen (17%) eller vad det nu var? Plus att vi fick det till ett bra pris i affären där vi har köpt alla våra grejor. Så vi har haft tur! //Stoffe KR Studio HB www.krstudio.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bergis Postat 19 maj 2009 Dela Postat 19 maj 2009 Det är någon som säljer ett Toft ATB 24 här på forumet om ingen sett det tidigare.. Se länk: https://www.studio.se/index.php?showtopic=64786 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.