Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I en annan tråd diskuterades lite om student, lärarlicens. Har blivit tillfrågad om jag kunde hjälpa några yngre grabbar att lära sig lite om inspelning, jag är ju inget proffs men kan ju visa dom grunderna hur man spelar in audio,midi och lite effekter och sånt i Cubase. Om vi skulle köra en en kurs i Cubase som en studiecirkel genom ett studieförbund, tror ni då att skulle jag då ha rätt att köpa Cubase 5 på lärarlicens?

Annons
Postat

Jag vet inte hur det fungerar men jag är väldigt tveksam att en

studiescirkel möter kriterierna för musikutbildning.

Men om du kollar upp det så får du gärna skriva om det funkar.

/ F

Postat

Nu är det ju en dag för sent tyvärr... Men du kan ju alltid skriva in dig på en kurs nånstans.

Postat

Har man nåt att förlora på om man testar? Det enda som kan hända är väl att man får avslag att köpa?

Postat

Jo precis.. men det får du direkt i butiken. De måste nämligen skicka in en blankett som du fyllt i och som stämplats och skrivits under av din skola.

Postat
  bakke sa:
Gäller det även om det är studieförbundet som gör inköpet?

Det gäller bara för heltidsstuderande och lärare till heltidsstuderande, som jag har tolkat den info som har kommit - alltså inte studieförbund, utan vanliga skolor. Det är däremot inte begränsat till musikutbildningar, utan så länge det handlar om heltidsstudier så är det ok.

Jag ska fråga min kontakt, så att man kan få helt säkert besked angående studieförbund.

Blanketten hittar du HÄR.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.