Jump to content
Annons

Vilken mixer?


malte100

Recommended Posts

Hej! jag undrar bara vilken/vilka mixrar som är bra vi är just nu en trummis en sångare en gittarist och en gitarrist till...

Så jag har tittat på någon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning 😉.

prisklassen är up till 1500:-

gör inget om den ochså går att kopa till datorn och ni kan hjärna tipsa om hammastuios också...^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! jag undrar bara vilken/vilka mixrar som är bra vi är just nu en trummis en sångare en gittarist och en gitarrist till...

Så jag har tittat på någon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning 😉.

prisklassen är up till 1500:-

gör inget om den ochså går att kopa till datorn och ni kan hjärna tipsa om hammastuios också...^^

det har jag jort ^^ 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

kopa till datorn antar jag att du menar koppla.. Men hammastuios går jag bet på??? 😉 Vad betyder det?

gör inget om den ochså går att kopa till datorn och ni kan hjärna tipsa om hammastuios också...^^
Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

I den prisklass du nämner, kan man inte vara särskilt finkänslig, utan det handlar bara om att kolla upp vilken som har tillräckligt många kanaler så att alla instrument kan komma in samtidigt.

Mickar man upp hela trumsetet med separata micar, så kan det gå 8-10 kanaler bara till trummorna, men det är ju inte alltid man måste göra så, utan börja med att fundera på hur många kanaler som verkligen kommer att behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! jag undrar bara vilken/vilka mixrar som är bra vi är just nu en trummis en sångare en gittarist och en gitarrist till...

Så jag har tittat på någon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning ☺️.

prisklassen är up till 1500:-

gör inget om den ochså går att kopa till datorn och ni kan hjärna tipsa om hammastuios också...^^

gå upp i pris(runt 3-5000) och köp nån begegnad soundcraft istället, har sett rätt många på blocket/annonsdirekt osv. 16 kanaler kan nog va lagont. annars finns det ju mixer med inbyggt ljudkort(USB) från beringer eller alto runt 4000kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...