Jump to content
Annons

överhäng för max 3000


SuneMangs

Recommended Posts

jamen, jag ska till och köpa två småmembransmikrofoner. ska främst användas till trummor och piano hade jag tänkt.

var först inne på rode nt5or, men sen såg jag att oktava mk012 kanske är något att ha också. kan ju sägas att jag itne är vidare duktig på ljud, ännu, så eveeutellt är CM3or ett alternativ också. men den sägs ju vara lite för rak...

vad rekommenderas?

SM

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jamen, jag ska till och köpa två småmembransmikrofoner. ska främst användas till trummor och piano hade jag tänkt.

var först inne på rode nt5or, men sen såg jag att oktava mk012 kanske är något att ha också. kan ju sägas att jag itne är vidare duktig på ljud, ännu, så eveeutellt är CM3or ett alternativ också. men den sägs ju vara lite för rak...

vad rekommenderas?

SM

Jag är stark förespråkare av CM3:orna... Tycker dom har en himla bra återgivning av akustiska instrument. Sen har dom ju ett jädra fördelaktigt pris också.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag tycker att Oktava mk012 låter otroligt bra, och om man köper kitet med de extra karaktär-kapslarna blir dom väldigt flexibla. Även CM3 låter väldigt bra men jag tycker nog MK012 är en klass bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är stark förespråkare av CM3:orna... Tycker dom har en himla bra återgivning av akustiska instrument. Sen har dom ju ett jädra fördelaktigt pris också.

Jag har provlyssnat mina CM3 på ak gitarr,grymt!

I morrn ska jag spla in jazzpiano med dem, hoppas kunna lägga ut ett prov snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att Oktava mk012 låter otroligt bra, och om man köper kitet med de extra karaktär-kapslarna blir dom väldigt flexibla. Även CM3 låter väldigt bra men jag tycker nog MK012 är en klass bättre.

Vad kostar ett par Oktava mk12? Jag är oxå svinsugen på såna.

Edit: Såg Thomannlänken alldeles själv... För mycket penar nu när dåren köpt en rullbandare från stenåldern för massvis med långsjalar.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...