Steve-o Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Tja! Kör med Cubase SE3 och ett M-audio key midiklaviatur. När jag spelar in med klaviaturet så får jag justera en hel del. (det blir otakt, har 1/32 + Autoquantize) funkar så där..... Kan man ta fram (tror FL har det) nåt så att man kan klicka i tonerna i stället för att spela dom?? För att eliminera otakt m.m. Tacksam för svar!!!
bonzo Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Tja!Kör med Cubase SE3 och ett M-audio key midiklaviatur. När jag spelar in med klaviaturet så får jag justera en hel del. (det blir otakt, har 1/32 + Autoquantize) funkar så där..... Kan man ta fram (tror FL har det) nåt så att man kan klicka i tonerna i stället för att spela dom?? För att eliminera otakt m.m. Tacksam för svar!!! Om du dubbelklickar på MIDI-spåret får du upp en grid med pianorulle. Där kan du flytta runt och klicka i själv. Annars kan du ju testa med en lite mer förlåtande Quantize-inställning när du spelar in. 1/16, eller 1/8 rent av.
Steve-o Postat 30 mars 2009 Trådstartare Postat 30 mars 2009 Tack bonzo, skall testa ikväll! Stämmer det föresten att Fruity Loops har ett interface där man "klickar" i toner?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.