Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu pÄ kvÀllen försöker jag lite smÄtt att inte vÀcka nÄgon annan i huset och kör dÀrför med lurar, har mixat en hel del ikvÀll pÄ olika projekt och undrar dÀrför fall det blir nÄgon direkt kvalité skillnad mellan de tvÄ olika sÀtten? Vilket Àr isf bÀst att gÄ efter?

Kör med Sennheiser HD 201 lurar och Sonab D-Series bÄda tvÄ kör jag igenom en Onkyo förstÀrkare.

Annons
Postat

Hej!

KÀnner man sina lurar sÄ kan jag lugnt sÀga att det gÄr alldeles utmÀrkt att mixa i lurar, vet för mÄnga Är sedan nÀr jag köpte ett par billiga lurar AKG som funkade kanon att mixa i, nu köpte jag mig ett par AKG 271S, dom funkar inte bra för mig Ànnu, Àr otrolig stor skillnad nÀr jag spelar upp i mina monitorer.

Förut nÀr jag mixade mycket med lurar sÄ referenslyssnade jag i mÄnga andra musikanlÀggningar, och pÄ det sÀttet sÄ lÀrde jag mig att kÀnna lurarna, det Àr nÀstan som att hjÀrnan kompenserar efter varje referenslyssning pÄ nÄgot sÀtt i alla frekvensomrÄden som Àr blir fel.

Postat

Sen ett drygt Är tillbaka (nÀr jag flyttade till en lÀgenhet med griniga grannar) gick jag över till att enbart jobba i lurar. Jag tycker det fungerar jÀttebra! Det brukar vÀl sÀgas att en av nackdelarna med att mixa i lurar Àr att stereobilden Àr skev jÀmfört med hur det lÄter i högtalare, men för mig som ÀndÄ mest lyssnar pÄ musik i hörlurar sÄ har inte det varit ett problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.