Jump to content
Annons

Vilka plug in program funkar bra med cubase? (främst gitarr pluggar)


Dajjman

Recommended Posts

Annons
Skulle vilja lite mer om hur man ska gå till väga för att spela in gitarr med plug-in program.

Jag förutsätter att du redan har installerat och registrerat pluggen, efter det öppnar du Cubase, laddar pluggen i en insert på ett audiospår, trycker på rec och monitor och sedan hör du gitarren med effekt i högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förutsätter att du redan har installerat och registrerat pluggen, efter det öppnar du Cubase, laddar pluggen i en insert på ett audiospår, trycker på rec och monitor och sedan hör du gitarren med effekt i högtalarna.

Jag använder cubase sx3 som sagt, och guitar rig 3, men så fort jag startar guitar rig så stänger cubase ner sig självt... Vad göra ?

+ att det är en äcklig latency genom guitar rig som gör att man blir vindögd när man spelar. Hur kan man få bort den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Är det en crackad version du kör med? I såna fall får man räkna med sånt där. De flesta crackade pluggar håller dålig kvalle. I

Link to comment
Dela på andra sajter

Först får du ju checka din latency på ditt ljudkort.

Och vad har du för ljudkort för det första? preamps? osv..

När du ordnat latencyn borde det bli BÄTTRE, men inte 100% eftersom du spelar via en plug som kräver mkt cpu. och det genererar ju alltid lite latency.

Alternativt är ju att spela in först, och sen efterbehandla.

Det har kommit en ny gitarrplug som jag tycker är i särklass (jag har även hårdvaran för denna plugin, Fender Cyber Deluxe).

IK Multimedia Amplitube Fender tycker jag är riktigt bra!

Sen håller jag inte alls med om att Crackat är sämre kvalitet... det kan däremot vara buggar i vissa crackade saker, dock inte ofta.

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda problemet just nu är att det fortfarande är latency på vissa, nästan alla effekter, och att det börjar "ticka" ibland, och man måste då starta om hela helvetet för att det ska bli bra igen.

Nu använder jag Lexicon Omega ljudkort, Cubase sx3 tillsammans med amplitube 2.

Jag har dragit ner ASIO:n på ljudkortet till minsta, kan man göra ngt mer, datorn är ganska bra: pentium dual core 2,6 Ghz, 2 gig ram.

/Dajjman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...