Jump to content
Annons

Mastra med ultramaximizer L2


Ideofunk

Recommended Posts

Annons

Under QUANTIZE så ställer du in vilket bit-djup du ska till.. när man mastrar för audio-cd så ska man ju ner till 16bit.

Jobbar du med material i 24bit som ska ner till 16bit så ska quantize stå på 16bit. Jag vet inte om jag hör någon skillnad på de olika dither-inställningarna. Använder sällan L2an.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej, jag undrar vad quantize-funktionen i waves ultra maximizer har för funktion? Även vad dithering gör/är för något?

Vad bör man ha för inställningar när man mastrar om man jobbar i 24 bitar?

Kategorin Jag är nybörjare som är en av miljonen som laddat ned Waves pluggar som hört de ska vara riktigt bra men fattar inte riktigt hur man använder dem. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Kategorin Jag är nybörjare som är en av miljonen som laddat ned Waves pluggar som hört de ska vara riktigt bra men fattar inte riktigt hur man använder dem. 🙂

+1

läs manualen och sen pröva. hur tror du att alla andra fått reda på hur en limiter egentligen funkar? ljudteknik är inget man lär sig över en natt

Link to comment
Dela på andra sajter

+1

läs manualen och sen pröva. hur tror du att alla andra fått reda på hur en limiter egentligen funkar? ljudteknik är inget man lär sig över en natt

Suddar bort mitt tjafs. Det var lite spydigt såg jag.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag blir stor ska jag byta nick till Rambo. Och ha en riktig döskalle på bilden.

Det finns redan en Rambo på forumet.

Och det finns en poäng i det Die Hard och IDF skriver, även om det går att uttrycka på ett trevligare sätt.

Waves-pluggar (bland annat L2) är bland de mest spridda pluggarna. Svar på frågor som dom här finns överallt på nätet. Det är bara att göra en enkel googling på "waves l2 quantize". Ger man sökträffarna fem minuter får man veta mer än man visste att det fanns att veta i ämnet! 🙂

Edit: OBS! Klicka inte på den andra sökträffen. Då hamnar du i en rundgång som, om det vill sig riktigt illa, kan få en dödlig utgång!

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns redan en Rambo på forumet.

Och det finns en poäng i det Die Hard och IDF skriver, även om det går att uttrycka på ett trevligare sätt.

Waves-pluggar (bland annat L2) är bland de mest spridda pluggarna. Svar på frågor som dom här finns överallt på nätet. Det är bara att göra en enkel googling på "waves l2 quantize". Ger man sökträffarna fem minuter får man veta mer än man visste att det fanns att veta i ämnet! 🙂

Edit: OBS! Klicka inte på den andra sökträffen. Då hamnar du i en rundgång som, om det vill sig riktigt illa, kan få en dödlig utgång!

Då vill jag heta Eddie som monstret. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Waves, som i sig är smått av ett ockerföretag, tillåter överlåtelse av licensierad produkt. Det kostar i och för sig några $ extra, men detta går alltid att lösa på flera sätt överlåtaren och förvärvaren emellan.

Fråg[an|orna] är:

Hur vet jag som senior Studio Forum-medlem, bara genom det postade initialinlägget, att trådskaparen har en olaglig kopia?

För att kontot är nyreggat? För att produkten är L2? För att trådskaparen inte har Googlat först?

Kom the fuck igen!

Och — vad är det som säger att kontot inte är falskt, skapat endast i syfte att trigga idioter som mig att svara med ett urbota meningslöst inlägg?

Fundera på det ni, era Kojak-wannabee's!

Edit: Whoopsi Daisy!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Fråg[an|orna] är:

Hur vet jag som senior Studio Forum-medlem, bara genom det postade initialinlägget, att trådskaparen har en olaglig kopia?

För att kontot är nyreggat? För att produkten är L2? För att trådskaparen inte har Googlat först?

Kom the fuck igen!

Till skillnad mot dig, min käre Watson, tror jag inte det är trådskaparens eventuella upphovsrättsöverträdelser som skapar irritation. Snarare att densamme inte försökt att hitta informationen på annat sätt (t ex läsa manual, googla eller söka på forumet) innan hon/han postar frågan.

Det var det jag försökte säga på ett vänligt sätt tidigare i tråden.

En fråga till dig min gode Watson. Är det inte så att du egentligen engagerade dig i den tråden för att du inte gillade tonen i de tidigare svaren? För inte kan det väl vara budskapet som sticker dig så pass i ögonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sluta jiddra era småpåvar och svara på frågorna. Om ni nu är så fina att ni aldrig pillat på warez så... grattis! Och nu till ämnet eller håll käft tack.

Ja och du är allt rolig du.... 😄 ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja och du är allt rolig du.... 😄 ibland

Tycker du? Jag tycker Nattvaktaren mest jävlas med allt och alla. Vad vinner han på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till dig min gode Watson. Är det inte så att du egentligen engagerade dig i den tråden för att du inte gillade tonen i de tidigare svaren? För inte kan det väl vara budskapet som sticker dig så pass i ögonen?

Intetdera, bäste herr Sherlock! Hade jag engagerat mig i medlemmars ton här på forumet, så hade jag inte kunnat ägna min tid åt annat än att försöka vara en PITA på t.ex. Nattvaktaren. Vad gäller budskapet, så tyckte jag mig inte kunna se något rimligt sådant — lika lite som övertygelsen om att trådskaparen verkligen har en piratkopia!

Aargh... nu sa jag det — piratkopia... (Nedräkningen till Olsbergs låsning av tråden är påbörjad!)

Nä, faktum var att jag bara kände för att skriva ett urbota meningslöst inlägg — något "meningsfullt" i still med dess föregående inlägg...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tycker du? Jag tycker Nattvaktaren mest jävlas med allt och alla. Vad vinner han på det?

Jo men det är det som är det tragikomiska med honom. Han försöker vara så allvarlig och ilsken på allt och alla jämt och ständigt att det snarare blir humor än något att ta på allvar. Vet inte om du förstår eller håller med men det är så jag ser det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jo men det är det som är det tragikomiska med honom. Han försöker vara så allvarlig och ilsken på allt och alla jämt och ständigt att det snarare blir humor än något att ta på allvar. Vet inte om du förstår eller håller med men det är så jag ser det. 😉

Han kanske är trasig och behöver kärlek... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det som så att trådskaparen har köpt Waves av en kompis? som olyckligtvis har "tappat bort" manualen när han städade sin garderob. Och nu sitter han så kallat "fast i skiten". Och efter lite googlande så kommer han inte fram till mycket!

tänkte trådskaparen att han kunde fråga på studio forum för att kolla om det fanns någon som enkelt kunde förklara det för honom.

Man som med mycket annat man frågar så får man också mycket skit för det...

Redigerat av lord_von_bagge
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...