Jump to content
Annons

Thome

Recommended Posts

Tjena!

Har precis köpt ny dator, en splitter ny mar pro, med en quadcore nalahem 2.66 ghz processor, är överlycklig!

har sett ett "testprojekt" tidigare på studio.se där man kan testa hur mkt datorn fixar i logic, ngn som har sett till detta? letat förgäves 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Kör inte testet.

Och framför allt! Berätta inte om hur det gick.

Jag skulle bara bli förbannad och avundsjuk...

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte testet.

Och framför allt! Berätta inte om hur det gick.

Jag skulle bara bli förbannad och avundsjuk...

😎

haha!

ja jag hoppas jag inte kommer bli strandsatt i något projekt, tror jag kommer klara mig ett tag xd

Link to comment
Dela på andra sajter

Min MacBook 2.0 Ghz CD2 med 2gb i RAM klarade 14 spår med det interna ljudkortet

Datorn är 2 år och 4 månader gammal ungefär (fan va tiden går snabbt)

strax över 60 spår! hehe xD och det är med bara 3 gig i ram, ska sätta i så jag hag 8 i nästa vecka!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Min MacBook Pro 2.4 Ghz med 2gb i RAM klarade alla spår vilket var en mycket stor överraskning eftersom jag tycker att den varit lite seg den senaste tiden.

Du måste un-muta spåren i arrangefönstret! 😉

Jag gissar att din dator kommer klara 16-17 spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

strax över 60 spår! hehe xD och det är med bara 3 gig i ram, ska sätta i så jag hag 8 i nästa vecka!

Intressant!

Jag har en Mac Pro Dual Quad 2,8 GHz med 2 GB minne och OS X 10.5.4 från i höstas. Den gav 62 spår sist jag testade. Både med det inbyggda ljudkortet och ett externt firewire. Buffer size: 256 samples, Process Buffer Range: Large.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt test känns det som ?

Beror inte det helt på vad som används på kanal ? :S

Har du kompressor på 60 spår så lär den inte palla det liksom? Eller hur funkar testet?

Man laddar ner ett Logic-projekt som bara använder pluggar och loopar som ingår i Logic Studio, det gör att alla kan öppna det. Projektet innehåller massvis med identiska kanaler som man mutar av efter hand, sen ser man hur många kanaler ens dator klarar innan den blir arg.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

När jag kör min Q6600 PC som mac så fixar den runt 24 spår i det här testet, har läst om folk som överklockat en Q6600 och kommit upp runt 30 om jag inte minns fel. Minnesmängden har nog inte så stor betydelse i det här testet, det handlar mest om processorbelastning. Folk som kör den nya i7 an med mac os kommer oxå upp i runt 60 spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Min låt Oaaj som ligger under elektronisk gjorde jag på en gammal P4 3 Ghz som jag körde OSX på, det funkade mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

strax över 60 spår! hehe xD och det är med bara 3 gig i ram, ska sätta i så jag hag 8 i nästa vecka!

Grattis! 😛

Om du tar fram 'performance meter' i logic så ska du se 16 cpu-staplar. Men bara 8 rör på sig! Detta beror på att det är hyperthreading i dom nya propparna. Och förmodligen så kommer det en update till Logic som gör att det utnyttjar alla 16. Dock en sanning med modifikation. Du får inte dubbelt med kräm. Men datorn jobbar kan med flera processer åt gången per kärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt.

Te x om man lägger sig på 100 spår. Vad innebär spåren. 100 rena ljudspår? 100 Ljudspår med 54 pluggar på varje eller vad?

Min Pc blir knappt ansträngd i en full mix med ca 25 spår. Och då kanske ett 50 tal pluggar. (Q6600)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt.

Te x om man lägger sig på 100 spår. Vad innebär spåren. 100 rena ljudspår? 100 Ljudspår med 54 pluggar på varje eller vad?

Min Pc blir knappt ansträngd i en full mix med ca 25 spår. Och då kanske ett 50 tal pluggar. (Q6600)

Länken ovan innehåller ett Logic-dokument som går ut på att belasta processorn så myckt som möjligt med hjälp av resurskrävande instrument och pluggar. Poängen är att alla spåre ser likadana ut och då kan man jämföra hur många spår olika datorer klarar av att spela upp utan att stanna.

Det går däremot inte att jämföra med ett annat Logic-dokument eller projekt i ett annat musikprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...