Jump to content
Annons

Högt "pop" ljud i monitorerna när datorn stängs ner...


mighty_spooner

Recommended Posts

Hallå!

Som titeln säger, det smäller till ganska ordentligt i mina monitorer när jag stänger av

datorn. Jag har ett par aktiva studiomonitorer, ja vet att man kan stänga av dom innan

men det händer att jag glömmer det ibland (:

Jag hörde någonstans att det finns eller kan byggas ngn grunka som man kan koppla

till monitorerna som ska åtgärda sådana problem så om det finns ngn här som kan vet

vad det är så hojta till!

Mvh

//spooner

Btw. jag har använt sök funktionen men det var lite svårt att hitta bra sökord...

Redigerat av mighty_spooner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja och??? Du får helt enkelt stänga av monitorerna före du stänger av datorn.. Sen får du tänka på att slå på monitorerna sist då du startar upp också.. Så har det alltid varit 🙂

Den där prylen du snackar om har jag aldrig hört talas om.. Och i ärlighetens namn skulle jag nog inte vilja ha den inkopplad mellan ljudkort och monitorer heller.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och??? Du får helt enkelt stänga av monitorerna före du stänger av datorn.. Sen får du tänka på att slå på monitorerna sist då du startar upp också.. Så har det alltid varit 🙂

Den där prylen du snackar om har jag aldrig hört talas om.. Och i ärlighetens namn skulle jag nog inte vilja ha den inkopplad mellan ljudkort och monitorer heller.. 😕

Som sagt det händer att jag glömmer ibland 🙂 angående prylen jag nämnde så kan det väl hända att det är ngt jag önske drömt, men jag tror att det skulle kopplas mellan väggutaget och monitorerna, alltså inte ljudkort och monitorer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan är det bara att lära sig att man slår på monitorerna sist och slår av dem först. Det är det första mina elever får lära sig. Det har aldrig varit något problem. Kanske en liten minnesskylt framför nunan? En kollega som har rörlig bild kände inte till detta så hans monitorer i alla fyra redigeringar stod alltid på. Efter två månader hade alla diskanterna gått sönder - dyrt och onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och??? Du får helt enkelt stänga av monitorerna före du stänger av datorn.. Sen får du tänka på att slå på monitorerna sist då du startar upp också.. Så har det alltid varit 🙂

fan

du får inte ställa såna krav på dagens generation

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...