Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu äre så va att min kompis frågade mig vad han skulle köpa för Dj prylar till hans systers restaurang.

Han berättade att han hade en budget på 10 tusen kronor och det han vill är att kunna dj:a. Han vill också kunna ha med datorn på ett hörn för att kunna spela musik genom den också.

Först tänkte jag att han skulle köpa en dubbel cd spelare för runt 6 - 8 och lägga ut resten av pengarna på en tvåkanalig mixer som han kan ha dubbelcdspelaren i och sin dator.

Vad säger ni? är det något liknande som han borde skaffa eller finns det bättre alternativ med en budget på 10 tusen där han kan använda musiken i sin dator också? 🙂

Mvh Peter

Annons
Postat (redigerat)

Om ni har råd att tänja på budgeten lite så är 2x Pioneer CDJ 200 + DJM 400 ett väldigt bra alternativ. Den utrustningen kör jag själv på o det funkar utmärkt. Pioneer gör också kvalitetsgrejer som håller.

Hur är tanken med datorn? Ska den bara kunna spela upp låtar ut i ljudsystemet eller ska man kunna koppla dem till cd-spelarna / mixern o dj:a med dem + datorn?

Redigerat av ramoand
Postat
Om ni har råd att tänja på budgeten lite så är 2x Pioneer CDJ 200 + DJM 400 ett väldigt bra alternativ. Den utrustningen kör jag själv på o det funkar utmärkt. Pioneer gör också kvalitetsgrejer som håller.

Hur är tanken med datorn? Ska den bara kunna spela upp låtar ut i ljudsystemet eller ska man kunna koppla dem till cd-spelarna / mixern o dj:a med dem + datorn?

Jag tänkte ju att man kunde ha en extra två kanalig mixer som datorn och dubbelcdspelaren är kopplad till så att man kan beatmixa med hjälp av en låt i en av cd spelarna och en låt i windows media player eller vad det nu blir för program i datorn. Det skulle ju funka med pioneer spelarna om man hade en mixer som var 3 kanalig. men cdj spelarna kostar ju 5.500 styck vilket resulterar i ett pris ganska långt över budgeten... :/

• 2 månader senare...
Postat

Kolla på blocket, där finns det mycket bra saker.. Försök att hålla dig till Pioneer, dom borgar för kvalitet och funktionallitet..

Jag fick ett prodjuser case med 2st cdj 800mk2 och en dbx700 (tyvär) för 11000, helt klart en bra rigg!

Om det inte är så mycket mixning och beatsync utan mest spelning och crossfade så funkar ananrs rackmonterbara saker i pult bra, tex Denon!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.