Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Någon som har tips på billiga basförstärkare?

i våran replokal har vi 2 st 50W peavy valveking och vi behöver en basförstärkare som har tillräckligt mycket kräm och såklart för så billig peng som möjligt! 😄

Annons
Postat

Jadu.. om du vill kunna spela högt för en billig peng så är fender rumble bra tycker jag.. låter ju inte som en dröm men funkar.

Annars en billig stärkare som låter bra är line6 lowdown studio.

Postat

Kör på fender rumble 100W, kostar 4.5 tror jag! För det priset så är den jävligt bra, kör själv på den.

Postat (redigerat)

😄 Roligt att folk har så olika sätt att se spelandet på. Själv frågar jag mig alltid, vad är poängen att alla har full volym i en liten repa, du hör ju knappt vad du spelar?

spelar ingen roll om de låter bra bara man kan spela högt!

För mig är det A och O, att det låter bra som är viktigast.

Men svar på din fråga så låter Ampeg BA115T stärkaren helt ok, och det finns tillräckligt med kraft för att sabba både hjärna och öron!

Redigerat av Alexho
Postat (redigerat)
Men svar på din fråga så låter Ampeg BA115T stärkaren helt ok, och det finns tillräckligt med kraft för att sabba både hjärna och öron!

Håller med, den låter bra. Men för lite extra krut rekommenderar jag istället BA115HP och BA115HPT!

Edit: Kortade ned citatet

Redigerat av joachime
Postat
😆 Roligt att folk har så olika sätt att se spelandet på. Själv frågar jag mig alltid, vad är poängen att alla har full volym i en liten repa, du hör ju knappt vad du spelar?

If my music's too loud, you're too old!

dödsmetal kräver lite kräm från förstärkarna annars låter inte så värst bra

bättre o ha en billig basförstärkare som låter lite än en som låter sjukt bra men inte hörs ><

sen lever man på studiebidrag 1050 i månaden 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.