Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NÄn som har nÄ bra tips pÄ musik att lyssna pÄ nÀr man diskar? Diskade nyss till nyaste Darkthrone skivan, passade utmÀrkt! Om man har kranen pÄ sÄ skvalar det riktigt ordentligt, frÄgan Àr om det Àr bÀst att lyssna pÄ skval musik dÄ eller om det Àr bÀttre att motverka kranens skvalande med nÄgot annat?

EDIT: musiken var inte skvalig utan kranen var pÄ högtryck!

Redigerat av Tunnan och Moroten
Annons
Postat

Finns det nÄgon musik som uppmuntrar till diskning sÄ tar jag gÀrna emot förslag pÄ det! :rolleyes:

/Daniel

Postat

nu passar sÄklart lite hÀrlig julmusik, Carola och Nat King Cole etc. Det som Àr dumt med julmusik Àr att det tar lÀngre tid att diska, men disken blir "ren"-are. *host*

sen gillar jag lite schysst rap eller varför inte gamla storbandslÄtar nÀr jag diskar?

Postat

Kullrusk brukar jag ta an nĂ€r jag stĂ€dar. Fungerar utmĂ€rkt! 🙂

Postat (redigerat)

Full on Ă€r bra, gĂ„r fort att stĂ€da dĂ„^^ 😆 tex.. astrix 🙂

Redigerat av JnS
Postat

rakt över disk med clabbe sĂ„ klart... 😆

annars finns ju radioheads 'you never wash up after yourself' och inckas 'diskhofeber', men ingen av dem uppmuntrar ju direkt till disk.

• 2 veckor senare...
pappabalkan (oregistrerad)
Postat

'HallÄ vÀstindien' med Vikingarna. Inte för att jag diskar, men den Àr förbannat stark.

Postat
  dbd sa:
  gol sa:

Man bangar ju inte KvartitvÄdansen! Har du samlings-CDn?

Nej, tyvĂ€rr. Var vĂ€ldigt nĂ€ra att bestĂ€lla den frĂ„n ginza för ett tag sen, fast det blev inget. Hoppas kunna hitta den nĂ„gonstans hĂ€r i göteborg istĂ€llet. KĂ€nns som ett mĂ„ste i skivsamlingen! 🙂

Postat

För det första: NÀr diskmaskinen gÄr kan jag, i lugn och ro, lyssna pÄ vad jag vill!

För det andra: Om det inte funkar med all musik som hĂ€r angivits, prova med att dra ner pĂ„ varmvattnet! (Kolla rubriken sĂ„ kanske Du hajjar, e frĂ„n Göttebörg vettladu!) 🙂😆🙂😆😆

Postat (redigerat)
  dbd sa:
  gol sa:

Man bangar ju inte KvartitvÄdansen! Har du samlings-CDn?

den har jag! lÄnade den pÄ biblioteket i solna.. dÀr har de mycket att vÀlja pÄ, hittade ingen dansbandsamling nÀr jag var dÀr senast dock! tÀnkte vara en fuling och sampla lite dansbands musik och göra nÄgot trevligt av..

nÄn som orkar ladda hem "arne bajse önskar good jul" frÄn dc? i den har jag samplat friskt frÄn en kÀnd dansbandsbolags gubbes karaoke skiva och lagt pÄ lite extra trummor och filtrarat bort lite bas och lagt pÄ en egen bas = fin jul lÄt!!

Redigerat av Tunnan och Moroten

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.