Musiker81 Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Hej Jag undrar ifall Digital MPA Ă€r en bra digitalmicförsttĂ€rkare? Jag har ett RME hammerfall DSP 9632 ljudkort och undrar om den skulle funka fint med det ljudkortet? Just nu kan jag bara spela in i 24 bitar 44.1Khz men Ă€r helt överygad om att man mĂ„ste ha en digital micföstĂ€rkare för att komma Ă„t 24 bitar 96Khz. Eller Ă€r det nĂ„n som har nĂ„got att sĂ€ga emot för jag Ă€r helt övertygad att mitt ljudkort bara klarar 24 bitar 44.1Khz analogt. För jag har prövat allting i princip men med en digital micförstĂ€rkare gĂ„r det förmodligen att köra med 96Khz och till och med 192Khz men det klarar inte Cubase SX. AlltsĂ„ min frĂ„ga lyder: Ăr digital MPA den bĂ€sta digitala micförstĂ€rkaren runt 10000kr eller finns det nĂ„gon bĂ€ttre? Och en sak till jag vill gĂ€rna ha synpunkter pĂ„ det dĂ€r med att det bara gĂ„r att spela in 24 bitar 44.1Khz. För jag tycker jag har prövat allting mn det gĂ„r Ă€ndĂ„ bara att spela in med 24 bitar 44.1Khz. NĂ€r jag har vĂ€lt 96Khz i project i cubase SX och nĂ€r jag sen gĂ„r och kollar input och output dĂ„ stĂ„r det ADAT pĂ„ bĂ„de input och outputs. Men nĂ€r jag har stĂ€llt in 44.1Khz i project dĂ„ gĂ„r det att vĂ€lja analog pĂ„ bĂ„de input och output. SĂ„ dĂ„ kan det vĂ€l Ă€ndĂ„ inte gĂ„ att spela in 24 bitar 96Khz analogt?? För man stĂ€ller vĂ€l Ă€ndĂ„ in Khz i Cubase SX??
joachime Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 (redigerat) FrÄn den tekniska spec'en till RME hammerfall DSP 9632: Supported sample frequencies: Internally 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz. Externally 28 kHz - 200 kHz Jag föreslÄr att du stÀller samplingsfrekvens i 'settings dialog' till ditt kort innan du kör igÄng SX. Just click on the hammer symbol in the systray of the taskbar and the settings dialog of the HDSP 9632 comes up. Edit: ganska kul stavfel Redigerat 27 november 2004 av joachime
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.