Jump to content
Annons

Vista eller XP på dator som ej ska användas till musik?


suprapappa

Recommended Posts

tja!

har precis fått hem en ny dator med vista business förinstallerat....jag blev förvånad över att i kartongen hitta cd för både xp och vista.

vista är ju snyggt och det finns ngt kul i förändring men jag hör mest negativa saker om vista. dock har jag inte riktigt läst på eftersom det inte har varit aktuellt. datorn ska inte användas till musik utan som kontorsdator.

ska jag börja med att blåsa rent den och köra på xp i vanlig ordning?....vill inte installera en massa program o sen göra om det om 2 veckor.

nu ska jag plöja ett gäng med sidor på forumet om vista 😳

tack

petri

Redigerat av suprapappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är en nobrainer.

Jag anser i alla fall att man bör hålla sig så långt bort från Vista som möjligt. Oavsett vad man har tänkt sig att använda datorn till.

Dvs om man inte tycker att det viktigaste av allt är att ha några snygga knappar på skärmen som slösar bort massor av datorkraft och inte bryr sig om hur resten av datorn och programmen fungerar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en nobrainer.

Jag anser i alla fall att man bör hålla sig så långt bort från Vista som möjligt. Oavsett vad man har tänkt sig att använda datorn till.

Dvs om man inte tycker att det viktigaste av allt är att ha några snygga knappar på skärmen som slösar bort massor av datorkraft och inte bryr sig om hur resten av datorn och programmen fungerar... 🙂

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en nobrainer.

Jag anser i alla fall att man bör hålla sig så långt bort från Vista som möjligt. Oavsett vad man har tänkt sig att använda datorn till.

Dvs om man inte tycker att det viktigaste av allt är att ha några snygga knappar på skärmen som slösar bort massor av datorkraft och inte bryr sig om hur resten av datorn och programmen fungerar... 😄

Du verkar ju inte vara den smartaste personen på jordklotet. Men det är väl pågrund av människor som dig som Vista har såpass dåligt rykte. Har du ens provat Vista själv frågar jag ???

Visst Vista är inte perfekt, men XP är ju KNAPPAST bättre. Och man kan Tweaka Vista i all oändlighet om man nu vill göra det ännu bättre...

Allt som du nämnar som talar emot Vista kan man OM MAN VILL inaktivera eller tweaka på ett eller annat sätt... Och Aero Glass tynger faktiskt inte ner datorn om man har ett någorlunda nytt Grafikkort som stödjer Aero Glass. Listan kan göras väldigt lång varför man ska köra Vista...och det är igentligen inte mycket som talar för XP, förutom möjilgtvis hårdvarukompatibilitet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ju inte vara den smartaste personen på jordklotet.

Ganska onödigt eller?

Det råder väl dessutom inget tvivel om att XP är mindre krävande än Vista (även om man strippar den). Om man inte behöver Vista så skulle jag välja XP utan att tveka en sekund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska onödigt eller?

Det råder väl dessutom inget tvivel om att XP är mindre krävande än Vista (även om man strippar den). Om man inte behöver Vista så skulle jag välja XP utan att tveka en sekund.

Visst kör man en pentium 2 eller liknade kommer nog XP flyta på bättre...

Även om Vista använder mer system resurser så är det inte utan anledning...

Att den äter så mycket minne som det gör, ser inte jag som någon nackdel.

Vad ska man med oanvänt minne till ?

Det är ju helt värdelöst, bättre att använda de resurser man har fullt ut...

Personligen tycker jag Vista gärna får äta mer minne än vad det gör...

Minneshanteringen är hur som helst totalt överlägsen XPs...

Och behöver jag ens nämna DirectX ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en ny dator för ett halvår sedan, där Vista Home var installerat.

Hade mest hört positivt om Vista så jag såg fram emot att testa detta.

Då jag bara skulle ha datorn till att surfa med så köpte jag en billig med bara 1 gb ram.

Men det funkade helt enkelt inte. Min första dator med 256 mb ram och W95 var rena Formel 1 i jämförelse.

Nu har jag graderat upp till 2 gb ram, och det har blivit något bättre, men jag vidhåller att Vista suger hårigt babianarsel!!!

Jamen visst man kan väl väl anpassa och tweaka och fixa om man vill, men nu är jag en novis, och jag vill bara ha ett program som funkar.

Bättre vore väl då att ha ett färdigtweakat program, så kan ni som tycker sånt är kul, addera de funktioner som är roliga i Vista.

Alternativt om Vista nu är så jävla intelligent så kunde det väl känna av cpu och ram och anpassa sig därefter.

Om det inte vore sådant helvete så skulle jag genast byta ut detta pissprogram mot XP.

Vista suger, XP duger!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...