Jump to content
Annons

Motu Ultralite MkII, routingproblem


Anjou

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja skicka en stereomix från de analoga utgångarna på baksidan av kortet (alltså inte main out), till en separat hörlursförstärkare.

Jag vill med andra ord ha en till main out från kortet. Hur gör jag?

Har pillat lite i Cue-mixen för Motu och i Vst connections i SX3 utan resultat, någon som har koll?

Mvh Erik

Edit: För att undika RTFM-svar, så kan jag säga att min manual är bortslarvad, och jag är inte så sugen på att ladda ner en pdf för 20$.

Redigerat av Anjou
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vst connection i cubase add bus, välj stereo och ta till exempel output 3/4.

från cue mixer i motu ska man inte behöva göra något särskilt, se till att output 3/4 är på och panorerade l/r.

sen använder du send från cubase kanaler för att skicka ljud till rätt output.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svar, hinner inte testa nu ikväll, utan får vänta till morgondagen.

En liten fundering som dök upp kring ditt svar:

Om jag ändrar så att alla spår skickas till den nyskapade stereoutgången 3-4, då försvinner ju den vanliga utgången 1-2 (Main), eller?

Jag vill att cubase ska skicka samma stereomix till två olika utgångar, 1-2 och 3-4 exempelvis. Går det?

Och om vi ponerar att jag spelar upp musik i en mediaspelare, kan jag då få ut ljudet ur flera utgångar på ljudkortet? (Samtidigt som Main Out och Phones)

Link to comment
Dela på andra sajter

varje kanal går ut till 1-2

via send i varje kanal skickar du (eller tappar, rättare sagt) signal till den nya stereo bussen.

då får du ljud och dessutom separata mixar.

hade du C4 finns ännu roligare funktioner... men det går inte att forumguida direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...