Jump to content
Annons

M-Audio Fast Track USB


Andree

Recommended Posts

Hej!

Jag kan ingenting om tekniska hjälpmedel för musikbearbetning med datorer så därför är min fråga kanske en aning simpel, beklagar detta. Jag undrar om jag kan använda M-audio Fast Track USB för att koppla ihop mitt Rolandpiano (FP7) tillsammans med min laptop. Har fått veta att man inte kan koppla in pianot direkt via datorns mikrofonuttag. Jag kan även passa på och fråga om man kan koppla ytterligare en kabel mellan fast tracken och pianots input, syftet är att både kunna spela in musik i datorn samtidigt som jag kan spela upp musik från datorn.

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag kan ingenting om tekniska hjälpmedel för musikbearbetning med datorer så därför är min fråga kanske en aning simpel, beklagar detta. Jag undrar om jag kan använda M-audio Fast Track USB för att koppla ihop mitt Rolandpiano (FP7) tillsammans med min laptop. Har fått veta att man inte kan koppla in pianot direkt via datorns mikrofonuttag. Jag kan även passa på och fråga om man kan koppla ytterligare en kabel mellan fast tracken och pianots input, syftet är att både kunna spela in musik i datorn samtidigt som jag kan spela upp musik från datorn.

/Andrée

Ett sätt är att ta med laptoppen till en musikaffär och kolla. Dom kanske även har något digitalt piano du kan testa med.

Det ser ut som om du bor i Göteborg.

Där finns ju 4sound som jag tror säljet m-audio.

Åke

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en kompis som ska sälja sin M-Audio Fast track men han bor inte i Göteborg, så jag skulle behöva veta om den fungerar i den konfiguration som jag önskar använda den till, innan han skickar den till mig.

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns 2in/2ut analog linjesignal borde det funka. Din kompis borde veta om det finns.

Åke

Det finns två utgångar och en ingång, men jag förmodar att ingången är stereo och utgångarna mono. Är signalen från elgitarrer stereo eller mono?

/Andrée

Redigerat av Andree
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...