Jump to content
Annons

Spotify tvingas kapa låtlistor


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Idiotiskt, när musikbranschen äntligen har hittat en väg ut ur fildelningen som även konsumenterna till stor del accepterar då ska skivbolagen in och pilla i det. Det verkar som att skivbolagen inte fattar att en sån här sak gynnar fildelningssajterna, många väljer den plats där dom vet att dom kan hitta de mesta och Spotify är en sån. Begränsas urvalet av låtar så blir det inte längre en plats där det går att hitta allt utan man får istället använda sig av de illegala alternativen.

Link to comment
Dela på andra sajter

10inchLegend (oregistrerad)

Om Spotify erbjudit musik som de inte har rätt till så är det klantigt, rent ut sagt!

Nu borde dock bolagen såklart bjuda till så mycket som möjligt så att Spotify kan fortsätta att utvecklas.

Link to comment
Dela på andra sajter

The reason for this is that our agreements contain strict rules as to what tracks can and can’t be played in various countries that we are now capable of implementing.
We have not lost any licenses and no labels have stopped working with us, this is just a matter of updating our catalogue to be in line with the agreements we actually have.
We continue to work hard to sign deals with more labels and will work with the labels we have signed to fill the holes in our catalogue.

Ingen tvingas till något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Spotify erbjudit musik som de inte har rätt till så är det klantigt, rent ut sagt!

Nu borde dock bolagen såklart bjuda till så mycket som möjligt så att Spotify kan fortsätta att utvecklas.

Rätta mig för all del om jag har fel, men är det inte så att spotify helt enkelt (och mycket medvetet) langade upp allt de hade (i sina privata samlingar, rentav), mixtapes och bootlegs inkluderat, för att få en tjock låtdatabas? Musik som de har lika mycket distributionsrättigheterna till som vilken piratebay-tjomme som helst? Så klantigt vet jag inte om jag skulle säga. Det funkade ju - hypemaskinen rullade igång - vilket den inte gjort om de hade haft en helt "legit" samling från början.

Hur mycket får Den Svältande Artisten/Det Onda Skivbolaget från spotify för att de använder Den Svältande Artistens/Det Onda Skivbolagets musik, anyway?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta mig för all del om jag har fel, men är det inte så att spotify helt enkelt (och mycket medvetet) langade upp allt de hade (i sina privata samlingar, rentav), mixtapes och bootlegs inkluderat, för att få en tjock låtdatabas? Musik som de har lika mycket distributionsrättigheterna till som vilken piratebay-tjomme som helst?

Även om du tar 100 medarbetares proppfyllda 1TB-hårddiskar och gör tillgänglig så är det fortfarande bara en droppe kiss i havet av musik och knappast ett stabilt sätt att bygga en "tjock låtdatabas"... vad har du fått detta ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om du tar 100 medarbetares proppfyllda 1TB-hårddiskar och gör tillgänglig så är det fortfarande bara en droppe kiss i havet av musik och knappast ett stabilt sätt att bygga en "tjock låtdatabas"... vad har du fått detta ifrån?

Så, varifrån kom alla bootlegs som spotify-databasen tydligen* var full med i början? Skivbolagen?

*jag har aldrig använt spotify. jag bor inte där spotify fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...