Jump to content
Annons

Klassiskt skolad sångerska tillgänglig för sångpålägg


SolSkugga

Recommended Posts

Hej!

Jag har just släppt mitt andra album Gardenia och söker nu efter projekt att lägga sång på vid sidan av.

Jag är klassiskt skolad med brett omfång. Van vid pop, rock, visa och jazz.

Kan även erbjuda mix och mastring av låtar.

info@solskugga.nu

Hörs! /Sol

www.solskugga.com

www.myspace.com/solskugga

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

He he, ja inte syns man mer för att man sitter hemma och stirrar på en tom skärm 😛 Om jag är en duktig sångerska är upp till varje öra att avgöra, men åtminstone älskar jag med själ och hjärta det jag gör och vill med alla medel möjliga nå ut till likasinnade =)

Försöker beta av webben under januari/februari och idag var det studio forums tur...har inte anlitat något promobolag i sverige, så det får bli mun mot mun eller snarare tangent mot receptor taktiken för mig ;P

Tjingeling!

jäklar, du pushar hårt över hela forumet.

Lika duktig sångerska som på hänsynslös promoting? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag gillar låten Gardenia jättmycket. Älskar släpiga gitarrljud! Sången i den tog lite längre att digga, men de gör ju inget, gött att allt inte fastnar med ens. =)

Ha de!

Redigerat av kuriyakin
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! jag sitter på en macBook + duet + reason 4, logic 8 samt div.pluggar =)

Hej

Vad jobbar du i för DAW?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh, tackar, då har vi något gemensamt, älskar gitarrer som är använda lite "fel" =)

Hej!

Jag gillar låten Gardenia jättmycket. Älskar släpiga gitarrljud! Sången i den tog lite längre att digga, men de gör ju inget, gött att allt inte fastnar med ens. =)

Ha de!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ar allmant "gott initiv" (som officerarna brukade saga i lumpen) att sangare skaffar lite teknisk kundskap och erbjuder denna typ av tjanst.

Anvander dom sedan Reason ocksa sa blir ju allt mycket enklare, alltsa.

Manga sangare och sangerskor lever ju ett lite teknik-isolerat liv; men rosten ar ju faktiskt bara "ett instrument" - och vi alla andra instrument nissar skaffar ju ljudkort, mikar och allt annat.

ALLA SANGARE: tag del av Solskugga's initiv och uppslut!

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den indirekta komplimangen, och jag håller med, det borde vara en självklarhet att man som vocalist kan använda pre-amps, tube-amps och dra lite grundläggande kablar, kanske veta sin eq-inställning etc. =)

Dessutom är ju mixning kolosalt kul, fast alla kan ju inte vara geak-freaks...förståss =)

Jag tycker det ar allmant "gott initiv" (som officerarna brukade saga i lumpen) att sangare skaffar lite teknisk kundskap och erbjuder denna typ av tjanst.

Anvander dom sedan Reason ocksa sa blir ju allt mycket enklare, alltsa.

Manga sangare och sangerskor lever ju ett lite teknik-isolerat liv; men rosten ar ju faktiskt bara "ett instrument" - och vi alla andra instrument nissar skaffar ju ljudkort, mikar och allt annat.

ALLA SANGARE: tag del av Solskugga's initiv och uppslut!

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den indirekta komplimangen, och jag håller med, det borde vara en självklarhet att man som vocalist kan använda pre-amps, tube-amps och dra lite grundläggande kablar, kanske veta sin eq-inställning etc. =)

Dessutom är ju mixning kolosalt kul, fast alla kan ju inte vara geak-freaks...förståss =)

Sammarbeten över nätet skulle kunna få ett uppsving. 😄

Själv håller jobbar jag i Cubase 4.5.2 och har inte hållit på med Reason sedan 2.5

Men för att skicka sångfiler över nätet så kan man ju som sångare typ skaffa ett okay ljudkort, ett billigt

program typ Reaper och en hyffsad kondensator mikrofon, puffskydd, reflektor (för att dämpa rumsakustiken),

samt okay pre amp typ Studio Project VTB-1 eller något och ha möjlighet att få helt okay sound.

Datorerna numera är tillräckligt bra för att skaffa sin egen lilla studio.

Att vara geak är faktiskt kul. 😆☺️

Redigerat av Bob Yordan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...