Jump to content
Annons

Trumplugg


gibsonmatte

Recommended Posts

Fram tills i skrivande sÄ var jag rÀtt övertygad om att XLN's Addictive Drums var helt rÀtt för mig och skulle precis springa ivÀg till en musikaffÀr och införskaffa AD. Men sÄ lÀste jag precis i senaste numret av Studio att Toontracks Superior Drummer 2.0 tydligen skulle vara hÀstbra. Och efter att ha lyssnat pÄ nÄgra demos pÄ Toontracks hemsida sÄ kan jag vÀl bara hÄlla med.

Men dÄ jag inte alls provat Superior Drummer 2.0 (testat EZdrummer dock) tidigare sÄ vet jag nu inte alls om just AD Àr rÀtt för mig och skulle verkligen behöva lite tips/rÄd. Jag har ett tag kört AD demo version och var verkligen helnöjd med den. NÄgon dÀrute som provat just AD och Superior Drummer 2.0 och kan hjÀlpa mig pÄ traven inför mitt köp?

Stort tack pÄ förhand!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

😏 du sa det sjĂ€lv... ibland kĂ€nns det som det finns för mycket att vĂ€lja pĂ„ đŸ„°

men http://www.toontrack.com/ som du prövat, Àr nog överlÀgset ett av de bÀsta alternativen.

(anvÀnder det sjÀlv)

om man vill ha lite ett i allo paket sÄ Àr Cakewalk Studio Instruments en variant.

Redigerat av ettup
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

sjÀlv Àr jag rÀtt förÀlskad i AD, gillar det stora djupa ljudet som gÄr att skruva fram dÀr.

har superior 2 men har inte kört med det lika mkt av nÄgon anledning.

AD, för min del!

Iaf just nu 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hey,, det dÀr Àr ett svÄrt val.. Vad Àr det för musik du sjÀlv skapar ?

Jag skriver sjÀlv mkt metal/hÄrdrock o har anvÀnt mig av bÄde Ad och Sup dem Àr jÀvligt bra bÄda 2 tycker jag till metal..

BĂ„da programmen Ă€r jĂ€tte bra tycker egentligen det Ă€r en smak sak. Det gĂ„r o göra sĂ„ otroligt mkt med bĂ„da programmen bara man behĂ€rskar o kan det lixom.. man kan fĂ„ (allt) i stort sĂ€tt lĂ„ta bra bara man vet vad man gör 😏

Fördelar med Sup vad jag tycker Ad saknar Àr mera cymbaler.

Mvh Emil

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag Àger BFD2 ( med expansioner ), AD, SD2 och EZ ( med dfh expansion )

Jag har lagt ner en förmögenhet men det Ă€r sĂ„ kul med nya trummpluggar. 😏

BFD2

Grymm trumplugg.

AnvÀnder uteslutet BFD2 tillsammans med mina digitaltrummor.

SD2 har jag knappt testat Àn dÄ det inte spelade tillrÀckligt bra ihop med mina digitaltrummor.

Grymma rumsmickar dock, det var bara för dem jag köpte sd2, synd att jag inte kunnat anvÀnda den Àn, men vÀntar pÄ update dÄ det skulle bli bÀttre hihat stöd som jag förstod det.

AD

Har inte stöd fullt ut Àn för digitaltrummor, men om jag minns rÀtt lÀste jag att det skulle komma i framtiden.

Mer lÀttrattad plugg fÄr man leta efter, riktigt smidig trummplugg, men jag saknade det naturliga lÀcket man hittar i BFD och SD.

Men ska man jobba med trummprogrammering och snabbt vill ha till ett bra ljud. Är det en kanonplugg.

La upp ett litet test pÄ min myspace nÀr jag lekte med AD. Den heter AD-test

EZ Inte kul alls pÄ nÄgot sÀtt faktiskt.

Ska man ha trummkomp till att öva gitarr till sÄvisst, men jag skulle aldrig göra nÄgot med den.

DFH expansion lÄter ok om man byter ut Virvel och Kickljudet efterÄt i mixen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kan fylla pÄ med demos:

PÄ de tvÄ översta lÄtarna Àr det BFD2 ( lÄtarna heter "Stick to your guns" & Abandon ).

Bandet heter Dismal Past och lÄtarna Àr inspelade i min studio.

Det Àr jag som sjunger pÄ lÄtarna med dÄ de saknar sÄngare.

Dismal pastÂŽs myspace

Du kan ocksÄ lyssna pÄ de hÀr 4 lÄtarna

OcksÄ inspelat i min studio och BFD2

Bandet heter IMBER

IMBERÂŽs Myspace

Och de hÀr tvÄ lÄtarna Àr ocksÄ BFD2

Med mig pÄ gitarr och sÄng ocksÄ

YLAÂŽs Myspace

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hey,, det dÀr Àr ett svÄrt val.. Vad Àr det för musik du sjÀlv skapar ?

Jag skriver sjÀlv mkt metal/hÄrdrock o har anvÀnt mig av bÄde Ad och Sup dem Àr jÀvligt bra bÄda 2 tycker jag till metal..

BĂ„da programmen Ă€r jĂ€tte bra tycker egentligen det Ă€r en smak sak. Det gĂ„r o göra sĂ„ otroligt mkt med bĂ„da programmen bara man behĂ€rskar o kan det lixom.. man kan fĂ„ (allt) i stort sĂ€tt lĂ„ta bra bara man vet vad man gör 😉

Fördelar med Sup vad jag tycker Ad saknar Àr mera cymbaler.

Mvh Emil

Jag kommer i huvudsak skapa metal men Àven i frÄnvaro av med-musikanter spela in lite singer/songwriter tjaffs. Men primÀrt blir det metal.

Men om jag tolkar dig rÀtt sÄ Àr hugget som stucket va? BÄde AD och Sup kommer funka finfint till metal/rock?

Jag Àger BFD2 ( med expansioner ), AD, SD2 och EZ ( med dfh expansion )

Jag har lagt ner en förmögenhet men det Ă€r sĂ„ kul med nya trummpluggar. 🙁

BFD2

Grymm trumplugg.

AnvÀnder uteslutet BFD2 tillsammans med mina digitaltrummor.

SD2 har jag knappt testat Àn dÄ det inte spelade tillrÀckligt bra ihop med mina digitaltrummor.

Grymma rumsmickar dock, det var bara för dem jag köpte sd2, synd att jag inte kunnat anvÀnda den Àn, men vÀntar pÄ update dÄ det skulle bli bÀttre hihat stöd som jag förstod det.

AD

Har inte stöd fullt ut Àn för digitaltrummor, men om jag minns rÀtt lÀste jag att det skulle komma i framtiden.

Mer lÀttrattad plugg fÄr man leta efter, riktigt smidig trummplugg, men jag saknade det naturliga lÀcket man hittar i BFD och SD.

Men ska man jobba med trummprogrammering och snabbt vill ha till ett bra ljud. Är det en kanonplugg.

La upp ett litet test pÄ min myspace nÀr jag lekte med AD. Den heter AD-test

EZ Inte kul alls pÄ nÄgot sÀtt faktiskt.

Ska man ha trummkomp till att öva gitarr till sÄvisst, men jag skulle aldrig göra nÄgot med den.

DFH expansion lÄter ok om man byter ut Virvel och Kickljudet efterÄt i mixen.

Shit! AD-demon lÀt skitbra!

Eftersom jag Ă€r overkligt dĂ„lig pĂ„ att faktiskt spela trummor sĂ„ gör det inget om det inte Ă€r bra stöd för digitaltrummor 🙁 Det jag Ă€r ute efter Ă€r en plug som jag kan skapa bra metal sound med och som sagt Ă€ven anvĂ€nda till lite mer "mellow" lĂ„tar.

Pinsam frÄga kanske, men vad Àr BFD2?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hey,, det dÀr Àr ett svÄrt val.. Vad Àr det för musik du sjÀlv skapar ?

Jag skriver sjÀlv mkt metal/hÄrdrock o har anvÀnt mig av bÄde Ad och Sup dem Àr jÀvligt bra bÄda 2 tycker jag till metal..

BÄda programmen Àr jÀtte bra tycker egentligen det Àr en smak sak. Det gÄr o göra sÄ otroligt mkt med bÄda programmen bara man behÀrskar o kan det lixom.. man kan fÄ (allt) i stort sÀtt lÄta bra bara man vet vad man gör :rolleyes:

Fördelar med Sup vad jag tycker Ad saknar Àr mera cymbaler.

Mvh Emil

Jag kommer i huvudsak skapa metal men Àven i frÄnvaro av med-musikanter spela in lite singer/songwriter tjaffs. Men primÀrt blir det metal.

Men om jag tolkar dig rÀtt sÄ Àr hugget som stucket va? BÄde AD och Sup kommer funka finfint till metal/rock?

Jag Àger BFD2 ( med expansioner ), AD, SD2 och EZ ( med dfh expansion )

Jag har lagt ner en förmögenhet men det Ă€r sĂ„ kul med nya trummpluggar. 🙂

BFD2

Grymm trumplugg.

AnvÀnder uteslutet BFD2 tillsammans med mina digitaltrummor.

SD2 har jag knappt testat Àn dÄ det inte spelade tillrÀckligt bra ihop med mina digitaltrummor.

Grymma rumsmickar dock, det var bara för dem jag köpte sd2, synd att jag inte kunnat anvÀnda den Àn, men vÀntar pÄ update dÄ det skulle bli bÀttre hihat stöd som jag förstod det.

AD

Har inte stöd fullt ut Àn för digitaltrummor, men om jag minns rÀtt lÀste jag att det skulle komma i framtiden.

Mer lÀttrattad plugg fÄr man leta efter, riktigt smidig trummplugg, men jag saknade det naturliga lÀcket man hittar i BFD och SD.

Men ska man jobba med trummprogrammering och snabbt vill ha till ett bra ljud. Är det en kanonplugg.

La upp ett litet test pÄ min myspace nÀr jag lekte med AD. Den heter AD-test

EZ Inte kul alls pÄ nÄgot sÀtt faktiskt.

Ska man ha trummkomp till att öva gitarr till sÄvisst, men jag skulle aldrig göra nÄgot med den.

DFH expansion lÄter ok om man byter ut Virvel och Kickljudet efterÄt i mixen.

Shit! AD-demon lÀt skitbra!

Eftersom jag Ă€r overkligt dĂ„lig pĂ„ att faktiskt spela trummor sĂ„ gör det inget om det inte Ă€r bra stöd för digitaltrummor 😄 Det jag Ă€r ute efter Ă€r en plug som jag kan skapa bra metal sound med och som sagt Ă€ven anvĂ€nda till lite mer "mellow" lĂ„tar.

Pinsam frÄga kanske, men vad Àr BFD2?

BFD2 kolla in www.fxpansion.com

Men slÄ till pÄ AD dÄ du kommer inte bli missnöjd. Bra ljud och vÀldigt trevligt grÀnsnitt att jobba med.

LÀttjobbat dÄ man har bra översikt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den hÀr snubben anvÀnder AD:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endID=131888049

...och jag mÄste sÀga att han lyckats rÀtt bra med metallmanglet.

Jag har sjÀlv AD och Àr helt nöjd. LÄter bra och det Àr synnerligen trevligt att arbeta med grÀnssnittet. Dock har jag inte provat mycket annat förutom gratisgrejjor och gamla DFH (första utgÄvan). Det finns en gammal "DFH vs AD-trÄd" hÀrnÄnstans oxÄ, om du vill lÀsa fler omdömen...

Kör hÄrt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

AD Àr bra, har den sjÀlv. Den Àr vÀldigt stabil.Nackdelen Àr det verkar som det hÀnder inte sÄ mycket pÄ xlnaudio. Hittills har de bara spottat ut refill en gÄng för lite över ett Är sen. Inte ett skvatt under 2008. Det Àr dÄligt och lite mÀrkligt dÄ det hÀr Àr en branschdel dÀr folk inte Àr mÀrkestrogna som med t ex guror.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AD Àr bra, har den sjÀlv. Den Àr vÀldigt stabil.Nackdelen Àr det verkar som det hÀnder inte sÄ mycket pÄ xlnaudio. Hittills har de bara spottat ut refill en gÄng för lite över ett Är sen. Inte ett skvatt under 2008. Det Àr dÄligt och lite mÀrkligt dÄ det hÀr Àr en branschdel dÀr folk inte Àr mÀrkestrogna som med t ex guror.

Missade du gratisjulklappen?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AD Àr bra, har den sjÀlv. Den Àr vÀldigt stabil.Nackdelen Àr det verkar som det hÀnder inte sÄ mycket pÄ xlnaudio. Hittills har de bara spottat ut refill en gÄng för lite över ett Är sen. Inte ett skvatt under 2008. Det Àr dÄligt och lite mÀrkligt dÄ det hÀr Àr en branschdel dÀr folk inte Àr mÀrkestrogna som med t ex guror.

Missade du gratisjulklappen?

Luktade vĂ€l mig till att nĂ„gon sa "gratis" pĂ„ forumet. Jag missade det definitivt - det har hĂ€nt sĂ„ lite pĂ„ XLN's webbplats sĂ„ jag har nog inte varit inloggad dĂ€r sedan tidigt i höstas! đŸ€Ș Vad var det man missade nu dĂ„?

I övrigt kan jag lÀgga +1 pÄ AD, om man vill ha ett lÀtt- och snabbarbetat verktyg.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du kan ocksÄ lyssna pÄ de hÀr 4 lÄtarna

OcksÄ inspelat i min studio och BFD2

Bandet heter IMBER

IMBERÂŽs Myspace

IMBER var ju riktigt coola! Trummorna lÄter bra, jag ska fan kolla in BFD2.. anvÀnder ju AD men det skulle sitta fint med lite omvÀxling.

Kul att du gillar dem!

IMBER Àr bra.

Trummorna Àr som sagt BFD2 med tillköpta bibliotek. I mixen sen har jag Àven blandat in andra trummljud pÄ virveln och kaggen till dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har Toontracks DFH och DFH Superior (med alla variationer) sen tidigare, och sÄg fram emot Superior drummer 2, men jag blev besviken. Det var en förÀndring, och i synnerhet cymbalerna var lite "nÀrmare" och mer livfulla .. men i övrigt kÀndes trummorna lite platta och fett smackiga och identitetslösa. Det lÀt EZ Drummer Gold om superior drummer 2, som nÄgon sa. Superior 2 Àr dock bandat i nÄgra av New Yorks mest anrika och prestigefulla trumrum, sÄ rummen var speciella, och vÀldigt stora och bumliga. Jag behöll DFH Superior för det ger mig det mest realistiska nakna akustiska trumljudet. Superior drummer Àr dÀremot sÀkert bra om man vill ha saker och ting lite halvt fÀrdiga alla redan, och för processad musik, rock, modern pop osv funkar det sÀkert riktigt bra. För att tycka superior 2 Àr "hÀstbra", sÄ ska man inte gilla att forma ljuden sjÀlv sÄ mycket, utan mer köra pÄ det som Àr och endast justera mycket sparsamt - likt EZ Drummer.

Addictive drums Àr otroligt mycket mindre resurskrÀvande, Ätminstone vad minne betrÀffar. Jag tycker addictive Àr ganska stora, runda och öppna trumljud. Det lÄter trumset inspelat i mycket varmt och litet rum; man hör hur rumsambiensen pÄverkat trumljudet ganska tydligt. Trummorna Àr Ät det mörkare och mustiga hÄllet med vÀldigt öppna pukor och bastrumma. För den som vill ha ljusa, snÀrtiga trummor, som svarar blixtsnabbt och med rapphet och klipp Àr nog Addictive inte nummer ett pÄ listan, Àven om den klarar det efter en del skruvande.

BFD har jag aldrig provat pÄ nÀra hÄll.

SÄ ser jag pÄ saken

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har Toontracks DFH och DFH Superior (med alla variationer) sen tidigare, och sÄg fram emot Superior drummer 2, men jag blev besviken. Det var en förÀndring, och i synnerhet cymbalerna var lite "nÀrmare" och mer livfulla .. men i övrigt kÀndes trummorna lite platta och fett smackiga och identitetslösa. Det lÀt EZ Drummer Gold om superior drummer 2, som nÄgon sa. Superior 2 Àr dock bandat i nÄgra av New Yorks mest anrika och prestigefulla trumrum, sÄ rummen var speciella, och vÀldigt stora och bumliga. Jag behöll DFH Superior för det ger mig det mest realistiska nakna akustiska trumljudet. Superior drummer Àr dÀremot sÀkert bra om man vill ha saker och ting lite halvt fÀrdiga alla redan, och för processad musik, rock, modern pop osv funkar det sÀkert riktigt bra. För att tycka superior 2 Àr "hÀstbra", sÄ ska man inte gilla att forma ljuden sjÀlv sÄ mycket, utan mer köra pÄ det som Àr och endast justera mycket sparsamt - likt EZ Drummer.

Addictive drums Àr otroligt mycket mindre resurskrÀvande, Ätminstone vad minne betrÀffar. Jag tycker addictive Àr ganska stora, runda och öppna trumljud. Det lÄter trumset inspelat i mycket varmt och litet rum; man hör hur rumsambiensen pÄverkat trumljudet ganska tydligt. Trummorna Àr Ät det mörkare och mustiga hÄllet med vÀldigt öppna pukor och bastrumma. För den som vill ha ljusa, snÀrtiga trummor, som svarar blixtsnabbt och med rapphet och klipp Àr nog Addictive inte nummer ett pÄ listan, Àven om den klarar det efter en del skruvande.

BFD har jag aldrig provat pÄ nÀra hÄll.

SÄ ser jag pÄ saken

Fantastiskt bra inlÀgg!

Jag kommer initialt inte att skruva, trixa och pilla sÄ mycket med ljudet. Men i avsaknad av trummis sÄ verkar AD tillrÀckligt bra för att kunna bygga lÄtar som dessutom lÄter bra rÀtt snabbt.

Hey, detta Ă€r mitt första försök till att sĂ€tta upp en liten hemmastudio sĂ„ allt som i nulĂ€get innefattar mycket mixning, mĂ€rkliga pluggar och annat ni gör för att fĂ„ rĂ€tt trumljud Ă€r rena mysteriet för mig 🙂 But I'm learning!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Superior drummer Àr dÀremot sÀkert bra om man vill ha saker och ting lite halvt fÀrdiga alla redan, och för processad musik, rock, modern pop osv funkar det sÀkert riktigt bra. För att tycka superior 2 Àr "hÀstbra", sÄ ska man inte gilla att forma ljuden sjÀlv sÄ mycket, utan mer köra pÄ det som Àr och endast justera mycket sparsamt - likt EZ Drummer.

JasĂ„ jag trodde det var till att forma ljuden helt sjĂ€lv nĂ€r det gĂ€ller SD2. 🙂 Det Ă€r ju det man vill göra och inte behöva sitta och justera sparsamt. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mm, Äsikterna lÀr nog variera hÀr .. sjÀlv tyckte jag det kÀndes som att Superior 2 var betydligt mer "fÀrdigt out of the box" Àn DFHS. Jag fÄr den dÀr kÀnslan man fÄr av TV shop, att typ .. hur bra Àr den dÀr grejen... egentligen... och svaret Àr nog att det dom visar att man kan göra med grejen i TV Àr nog det absolut ultimata man kan hoppas pÄ att Ästadkomma med den. Den kÀnslan fick jag av superior 2 .. att det gÄr nog inte att fÄ till sÄ mycket bÀttre Àn vad det Àr frÄn början, och börjar man skruva sÄ Àr risken snarare att man förvanskar och försÀmrar .. om man inte Àr vÀldigt noggrann. SÄ kÀndes det för mig.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fram tills i skrivande sÄ var jag rÀtt övertygad om att XLN's Addictive Drums var helt rÀtt för mig och skulle precis springa ivÀg till en musikaffÀr och införskaffa AD. Men sÄ lÀste jag precis i senaste numret av Studio att Toontracks Superior Drummer 2.0 tydligen skulle vara hÀstbra. Och efter att ha lyssnat pÄ nÄgra demos pÄ Toontracks hemsida sÄ kan jag vÀl bara hÄlla med.

Men dÄ jag inte alls provat Superior Drummer 2.0 (testat EZdrummer dock) tidigare sÄ vet jag nu inte alls om just AD Àr rÀtt för mig och skulle verkligen behöva lite tips/rÄd. Jag har ett tag kört AD demo version och var verkligen helnöjd med den. NÄgon dÀrute som provat just AD och Superior Drummer 2.0 och kan hjÀlpa mig pÄ traven inför mitt köp?

Stort tack pÄ förhand!

Är du trummis och kör med elektroniskt trumset fĂ„r du mest ut av SD2, men vill du snabbt och enkelt fĂ„ till ett trumljud skulle jag köpa EZ-drummer.

EZ seten Àr mer "producerade" frÄn start, sÄ den som gillar att ha peta med ljudet sjÀlv bör nog ocksÄ vÀlja SD2.

Skall du anvÀnda mÄnga olika spelstilar (rods, vispar osv) och köra setet i en vÀldigt "naken" sÀttning (ex jazztrio) skulle jag ocksÄ vÀlja SD2.

Men ofta gillar jag EZ bÀttre till popproduktioner eftersom det gÄr snabbt att komma igÄng.

XLN har jag inte testat, men dĂ€remot har jag kört BFD. Tycker BFD Ă€r helt ok ocksĂ„, men dels tyckte jag inte de tidigare versionerna hade sĂ€rskilt bra grĂ€nssnitt och sedan var de medföljande ljuden ganska begrĂ€nsade i anvĂ€ndningsomrĂ„de (typ rock). BFD2 Ă€r dock helt ok sĂ„ den bör du nog ocksĂ„ titta pĂ„ - men sjĂ€lv köper jag svenskt 🙂)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har bÄde Superior 2.0, EZdrummer och Addictive Drums. Alla har fördelar och nackdelar, vilket har beskrivits ganska utförande i den hÀr trÄden. Mest har jag anvÀnt Superior, eftersom den Àr mest tweakbar.

Min nya favorit Àr Infinite Player frÄn Sonic Reality. Det Àr i och för sig mer Àn en trumplugg eftersom den ocksÄ har en massa andra samplade instrument, men trumljuden i den Àr helt fantastiska. Bland expansionspacken finns trumset och grooves av bland andra Nick D'Virgilio, Jerry Marotta, John Blackwell och Danny Gottlieb. Den spelar bÄde REX och MIDI, och du har full kontroll över respektive mikrofon. Ganska resurskrÀvande, men jÀklar vad bra det lÄter.

Kolla in mer pÄ www.esoundz.com, dÀr de dessutom har en Group Buy för Infinite Player och T-Racks 3.

http://www.esoundz.com/details.php?Product...=infinitetracks

Per

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 11 mĂ„nader senare...

Sitter med Addictive Drums Demo för att se om det Àr det jag borde köpa.

Spelar sjÀlv in Country/Singer-songwriter samt lite blues.

Det jag inte kan hitta i programmet Ă€r schyssta country-doftande visp-grooves. Är det nĂ„got som finns i de andra programmen eller har jag bara missat det i AD?

Eller ska jag skippa trummpluggar och försöka hitta bra wav-loopar?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 mĂ„nad senare...
Sitter med Addictive Drums Demo för att se om det Àr det jag borde köpa.

Spelar sjÀlv in Country/Singer-songwriter samt lite blues.

Det jag inte kan hitta i programmet Ă€r schyssta country-doftande visp-grooves. Är det nĂ„got som finns i de andra programmen eller har jag bara missat det i AD?

Eller ska jag skippa trummpluggar och försöka hitta bra wav-loopar?

DĂ„ skulle jag tipsa om toontracks nashville-set till EZ/SD.

GÄ in och lyssna pÄ toontracks.com...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...