Guest derbunker Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Denna fråga är riktad främts till någon som arbetar i en studio med riktigt bra mickar, om det finns någon dylik som vill svara 😆 Funderar på att köpa en ADK Vienna edition, och skulle verkligen uppskatta en kommentar om den om någon har testat den ordentligt. Men huvudfrågan är: spelar den någon roll vilken låprismick jag köper eller kan jag bara ta en och vara glad? Är som sagt sugen på ovannämnda men om en 51a eller en JJlabs är typ samma bullar så... Och är en AKG C1000 bättre än ovannämnda mickar. Och skulle egentligen en mindre mick typ C1000 passa bättre i min hemstudio med konstig akustik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag jobbar visserligen inte i studio, men tar mig friheten att svara ändå... 😆 Eftersom det är ditt första inlägg, så misstänker jag att du kanske inte har uppmärksammat min testsite, där du kan lyssna på ljudexempel från ganska många olika micar - bl a Vienna. Personligen gillar jag Hamburg Edition bättre än Vienna - men det är ju en smaksak. Snackar vi riktig lågbudget, så är min käpphäst Studio Projects B1 - som är extremt bra för den lilla prislappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Ekberg Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Projects B1 - som är extremt bra för den lilla prislappen. Har tänkt att skaffa en mick för runt tusenlappen. B1 fick bra betyg i Studios test och du rekommenderar den också, om jag förstår saker å ting rätt. Funderar annars på att köpa TubePack (ART's Tube MP och TSM MT87S) för 1295:- Men det är kanske bättre att lägga pengarna på en B1 och en hyffsad mickkabel då jag redan har en Behringer mixer med preamp och fantommatning ? MVH Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts