JJRockford Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Mycket mÀrkligt med min B4, som enda VSTi sÄ kommer det inget ljud i den nÀr jag försöker styra den frÄn en midifil. LÀgger man in den i "VST instruments" sÄ gÄr det att spela pÄ den, men nÀr jag försöker anvÀnda den i en lÄt sÄ funkar det inte alls?!?!
Torre Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 UrsÀkta att jag inte riktigt vet hur jag ska hjÀlpa men till att börja med anvÀnder du den som andra vsti men just b4 som inte funkar?
JJRockford Postat 23 november 2004 TrÄdstartare Postat 23 november 2004 Precis. Bytar man till valfritt annat instrument pÄ samma kanal sÄ funkar det alldeles utmÀrkt.
djonas Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Vad konstigt! đ Jag anvĂ€nder sjĂ€lv B4 och det funkar alldeles utmĂ€rkt. Jag anvĂ€nder pluggen dels för att spela in direkt med min keybord men ocksĂ„ för att skriva in noterna i cubase. đ Har du kollat sĂ„ att du inte saknar nĂ„gon fil i installationsmappen för B4:an. Du kanse har rĂ„kat radera nĂ„n genvĂ€g till ljudbanken eller dylikt. Du kanske ska prova att installera om pluggen. Hoppas det löser sig. đ Ciao!
JJRockford Postat 23 november 2004 TrÄdstartare Postat 23 november 2004 Har provat installera om, det brukar ju faktiskt hjÀlpa. Men tyvÀrr inte hÀr.
Nightroad Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Du har ingen kontrollkod i början av spÄret som Àndrar en parameter, typ volymen, sÄ att allt blir tyst?
D Vibe Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Kolla sÄ att du kör pÄ midi channel 1 ... /Daniel
dede Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Jo jag hade samma problem i Sonar; Jag tror det hade att göra med nÀr man trycker pÄ stopp i sequensern sÄ generar all notes off ett komando som nollstÀller volymen hos B4.
AndyPandy Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Jag hade nÄgot liknande problem. Det löste sig genom att jag kopierade alla noter i midifilen till ett annat spÄr.
Poppen Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Kolla sÄ att du kör pÄ midi channel 1 ... /Daniel Jag gjorde det felet ocksÄ en gÄng. Har för mig att övre klaviaturen ligger pÄ kanal 1, undre pÄ kanal 2 och basen pÄ 3. RÀtta mig om jag har fel. Jag hade lagt B4:an pÄ typ kanal 4 eller nÄt. DÄ blir det ju knÀpptyst
JJRockford Postat 29 november 2004 TrÄdstartare Postat 29 november 2004 Japp, Àndrade till midi kanal 1, sÄ funkade det. Har nog inte riktigt fattat det hÀr med midikanaler Àn. Förutom att man för det mesta behövt ha trummorna pÄ 10an sÄ har jag aldrig haft nÄgra problem med sÄnt hÀr innan. Tack för hjÀlpen i a f!
BosseL Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Jag har inga problem men B4 i Cubase, men jag mÄste lÀgga den pÄ MidiChannel 2 annars sÄ funkar den inte. Och jag har har för mig att nÀr man installerar B4 sÄ fÄr man frÄgan om man vill dedikera en speciell channel för B4, "only for Cakewalk users" eller sÄ var det tvÀrtom, "not for Cakewalk users". Kan det ha stÀllt till med problem kanske?
JJRockford Postat 30 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2004 Ingen aning. Har Ă€n sĂ„ lĂ€nge nöjt mig med att det fungerar nu! đ
Torre Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 För mig Àr midikanal 2 en oktav högre och avsevÀrt volymsvagare Àn midikanal 1... galet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.