Jump to content
Annons

Elvispen

Recommended Posts

Jag skulle vilja rensa lite i dom saker som följer med Logic 8 för det tar så jävla mycket plats. Finns det något smart sätt att ta bort alla loopar och några av dom medföljande instrumenten? Kan man föra de direkt i Logic?

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går inte direkt från logic vad jag vet.

Här är i alla fall vägarna till dom olika ljuden

- OS/Library/Audio/Apple Loops ( Apple Loops filerna )

- OS/Application Support/Logic/EXS Factory Samples ( EXS Samplingar )

- OS/Application Support/Logic/Ultrabeat Samples ( Ultra Beat Samplingar )

Sedan är det bara att välja vad du vill ha kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

i och med att jag inte installerade dem vet jag inte riktigt.

kolla i library och audio eller aplication support->logic

eller markera liberary mappen och sök efter soundtrack eller surround beds eller nått sådant.

bättre tips på vart de är har jag inte, du kan väl kolla vilka mappar som är stora i library mappen också.

commando J och välj visa mappstorlek

Link to comment
Dela på andra sajter

i och med att jag inte installerade dem vet jag inte riktigt.

kolla i library och audio eller aplication support->logic

eller markera liberary mappen och sök efter soundtrack eller surround beds eller nått sådant.

bättre tips på vart de är har jag inte, du kan väl kolla vilka mappar som är stora i library mappen också.

commando J och välj visa mappstorlek

Hittade loops for soundtrack pro, tog bort både soundtrack pro och hela den mappen som var cirkus 20GB. Rätt trevligt eftersom jag aldrig gjort något i det programmet. Lite mer plats utan att egentligen röra looparna i Logic. Mys. Men vart går allt annat utrymme som Logic tar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vart dom andra 5G0GB gömmer sig någonstans. För Jam Packsen verkar bara ta ca 1GB st...

Förstår inte alls vart dom stora bovarna finns någonstans.

Mvh

Elvispen

dom ligger på en utrymmningsfil på OS/application/logic/skitsnack!

Du visste väll att det är en trend att feta upp pluggarna så mycket som möjligt ☺️ =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vart dom andra 5G0GB gömmer sig någonstans. För Jam Packsen verkar bara ta ca 1GB st...

Förstår inte alls vart dom stora bovarna finns någonstans.

Mvh

Elvispen

dom ligger på en utrymmningsfil på OS/application/logic/skitsnack!

Du visste väll att det är en trend att feta upp pluggarna så mycket som möjligt 😛 =)

Oj, sökte på skitsnack i finder, och det ända jag hittade var en fil som hette 'pompe' 😄

Men allvarligt, är det någon som vet andra bra saker man kan ta bort utan att förlora jättemycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Men inte behöver man installera allt, det är ju det lättaste för att hålla det så litet det bara går. Iofs så kanske man inte vet det när man drar igång och då är det ju så dax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men inte behöver man installera allt, det är ju det lättaste för att hålla det så litet det bara går. Iofs så kanske man inte vet det när man drar igång och då är det ju så dax.

Precis, då hade jag ingen aning. Och man har ju ingen aning om vad man kan slänga bort och vad som är vettigt att spara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...