MrMentrish Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Tja! En slide Àr kanske inte dyr men skulle vara kul att göra en egen av till exempel en flaskhals (sett en sÄdan av mÀrket dunlop om jag inte minns fel). NÄtt förslag? Hur ska man göra? AlltsÄ till exempel vad slipar man glas med? Har du gjort en berÀtta hur och lÀgg upp en bild! //Tom
slejnard Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Hej Inte testat att göra egna sliderör. Jag brukar dĂ€remot testa allt möjligt material som redan finns, tex cigarett-tĂ€ndare. DĂ€rmed inte sagt att jag kan slajda bra. (Hur böjer man det utan att lĂ„ta snuskig? đ )
IDF Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 en slide, att vulva.. đ nĂ€men för tusan.. att slajda med ölflaska Ă€r ju ett klassiskt partytrick! vad som helst som Ă€r nĂ„gorlunda runt och man gillar Ă€r ett sliderör!
Guitar Nilsson Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Det kanske gÄr att sÄga glas med bÄgfil om man Àr försiktig?
drloop (oregistrerad) Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 KÀnns en aning dumsnÄlt att försöka göra en slide sjÀlv. Dom kostar nÀstan inget och man slipper risken att kapa ett finger, vilket för mig kÀnns ganska vÀrdefullt, fingret alltsÄ.
laxlaxlax Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 SÄgade itu ett kopparrör en gÄng, Àr ju inte riktigt lika halt som glas men funkar. BÄgfil pÄ glas Àr sjukt svÄrt och det skulle jag inte ge mig pÄ. Mitt tips Àr att en glasskÀrare, dra rÀtt över och sen vÀrma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar Àr vÀl ofta för smÄ för fingrar? Nu har jag iofs rÀtt grova labbar, men ÀndÄ.
jossman Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 (redigerat) Denna kanske Àr nÄtt Redigerat 28 december 2008 av jossman
IDF Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 SĂ„gade itu ett kopparrör en gĂ„ng, Ă€r ju inte riktigt lika halt som glas men funkar. BĂ„gfil pĂ„ glas Ă€r sjukt svĂ„rt och det skulle jag inte ge mig pĂ„. Mitt tips Ă€r att en glasskĂ€rare, dra rĂ€tt över och sen vĂ€rma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar Ă€r vĂ€l ofta för smĂ„ för fingrar? Nu har jag iofs rĂ€tt grova labbar, men Ă€ndĂ„. en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. đ
laxlaxlax Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 SĂ„gade itu ett kopparrör en gĂ„ng, Ă€r ju inte riktigt lika halt som glas men funkar. BĂ„gfil pĂ„ glas Ă€r sjukt svĂ„rt och det skulle jag inte ge mig pĂ„. Mitt tips Ă€r att en glasskĂ€rare, dra rĂ€tt över och sen vĂ€rma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar Ă€r vĂ€l ofta för smĂ„ för fingrar? Nu har jag iofs rĂ€tt grova labbar, men Ă€ndĂ„. en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. đ jamen dĂ„sĂ„! ( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i Ă€n. đ ) HĂ€r hamnade jag efter att ha följt lĂ€nkarna ovan och blev grymt inspirerad: http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related
IDF Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 SĂ„gade itu ett kopparrör en gĂ„ng, Ă€r ju inte riktigt lika halt som glas men funkar. BĂ„gfil pĂ„ glas Ă€r sjukt svĂ„rt och det skulle jag inte ge mig pĂ„. Mitt tips Ă€r att en glasskĂ€rare, dra rĂ€tt över och sen vĂ€rma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar Ă€r vĂ€l ofta för smĂ„ för fingrar? Nu har jag iofs rĂ€tt grova labbar, men Ă€ndĂ„. en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. đ jamen dĂ„sĂ„! ( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i Ă€n. đ ) HĂ€r hamnade jag efter att ha följt lĂ€nkarna ovan och blev grymt inspirerad: http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related aha. det Ă€r bara att fixa caset fanva schysst o bli kompad av en 505:a till slide đ sjĂ€lv droppar jag massa zz top o billy gibbons kör sjukt snygga slidegrejjer
Riffraff Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 SĂ„gade itu ett kopparrör en gĂ„ng, Ă€r ju inte riktigt lika halt som glas men funkar. BĂ„gfil pĂ„ glas Ă€r sjukt svĂ„rt och det skulle jag inte ge mig pĂ„. Mitt tips Ă€r att en glasskĂ€rare, dra rĂ€tt över och sen vĂ€rma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar Ă€r vĂ€l ofta för smĂ„ för fingrar? Nu har jag iofs rĂ€tt grova labbar, men Ă€ndĂ„. en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. đ± jamen dĂ„sĂ„! ( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i Ă€n. đ ) HĂ€r hamnade jag efter att ha följt lĂ€nkarna ovan och blev grymt inspirerad: http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related aha. det Ă€r bara att fixa caset fanva schysst o bli kompad av en 505:a till slide đ sjĂ€lv droppar jag massa zz top o billy gibbons kör sjukt snygga slidegrejjer LĂ€nka nĂ„n snygg zz top-slide lĂ„t đ
Ă ke Björnstad Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Har hört att man kan ta en trĂ„d, garn eller liknande indrĂ€nkt med med bensin (ZippotĂ€ndar-brĂ€nsle). Vira runt flaskhalsen dĂ€r man vill att den skall gĂ„ av. Futta eld pĂ„ garnet sĂ„ spricker den dĂ€r. Jag har dock ej testat sjĂ€lv, men hört frĂ„n en kund att det fungerade fint. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.