Jump to content
Annons

Stativ moj.


pme (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Inte förlängare, snabbkoppling. Ena sitter i mickhållaren andra på stativet så är det bara knäppa på det stativet som finns ledigt utan att behöva skruva på.

Och för att vara riktigt petig så är den silvrig, inte vit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte förlängare, snabbkoppling. Ena sitter i mickhållaren andra på stativet så är det bara knäppa på det stativet som finns ledigt utan att behöva skruva på.

Och för att vara riktigt petig så är den silvrig, inte vit :rolleyes:

njaä snarare krom 😎

Jajaja :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
En bild från DN. Han har en SM58 på ett stativ med en vit moj mellan mikrofonhållaren och stativet.

Vad är det? En shockmount?

PeterBjornJohn448.jpg

Bilden är från biblitekspop va?

?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Inte förlängare, snabbkoppling. Ena sitter i mickhållaren andra på stativet så är det bara knäppa på det stativet som finns ledigt utan att behöva skruva på.

Och för att vara riktigt petig så är den silvrig, inte vit 🙂

En del har mer bråttom än andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte förlängare, snabbkoppling. Ena sitter i mickhållaren andra på stativet så är det bara knäppa på det stativet som finns ledigt utan att behöva skruva på.

Och för att vara riktigt petig så är den silvrig, inte vit 😛

En del har mer bråttom än andra...

Time is money 🙂

Men tänk när du ska rigga 30 mickar, då sparar det en hel del tid...

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild från DN. Han har en SM58 på ett stativ med en vit moj mellan mikrofonhållaren och stativet.

Vad är det? En shockmount?

PeterBjornJohn448.jpg

Bilden är från biblitekspop va?

?

Ledsen att jag tog tid på mig att svar.

Jo, igår var jag lite förvirrad. Biblitekspop är en serie konserter på Stadsbiblioteket. Första konserten går av stapeln ungefär precis nu.

Peter Morén spelar till vardags i bandet Peter, Bjorn and John och är just nu aktuell med ett soloalbum.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
En bild från DN. Han har en SM58 på ett stativ med en vit moj mellan mikrofonhållaren och stativet.

Vad är det? En shockmount?

PeterBjornJohn448.jpg

Bilden är från biblitekspop va?

?

Ledsen att jag tog tid på mig att svar.

Jo, igår var jag lite förvirrad. Biblitekspop är en serie konserter på Stadsbiblioteket. Första konserten går av stapeln ungefär precis nu.

Peter Morén spelar till vardags i bandet Peter, Bjorn and John och är just nu aktuell med ett soloalbum.

Inte den blekaste. 😎 Den är från DN...

Link to comment
Dela på andra sajter

en förlängare.. sån har jag ett gäng i studion.. 😑

och hemma bredvid sängen? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Pme,

Jo det är rätt, det är en snabbkoppling, och det ser ut att vara av fabrikatet Atlas från USA.

Det är vanligt med snabbkopplingar i USA, en del studios har det på alla mickar/hållar och stativen i studion, och har också snabbkopplingen stativdel sittande på väggen i mikrofonskåpet/garderoben, där alla mickar sitter redo för att tas ut och sedan snabbt direkt på ett stativ.

--Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Pme,

Jo det är rätt, det är en snabbkoppling, och det ser ut att vara av fabrikatet Atlas från USA.

Det är vanligt med snabbkopplingar i USA, en del studios har det på alla mickar/hållar och stativen i studion, och har också snabbkopplingen stativdel sittande på väggen i mikrofonskåpet/garderoben, där alla mickar sitter redo för att tas ut och sedan snabbt direkt på ett stativ.

--Bosse

Det är nog vettigt. Det borde också minska risken att de åker i backen och det blir mindre kladdande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...