Jump to content
Annons

4-track portastudio?

Recommended Posts

Blip (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Jag är ute efter en 4-track portastudio (kassett eller digital.. helst kassett) för max 2000kr.

Ifall man kan pingponga så är det ett plus (har hört att detta inte går på vissa digitala).

Enda kraven är att den ska ha minst fyra spår, ingång till externa mickar och att man ska kunna spela in vid olika tillfällen, då det oftast bara blir jag som spelar in både sång, gitarr och bakgrundssång, men mitt band skulle nog också kunna ha användning för den (dessa funktioner finns väl på de allra flesta).

Är inte ute efter att köpa just nu, utan detta blir troligen mer aktuellt till våren/sommaren 09.

Tack på förhand.

Annons
Postat
Hallå!

Jag är ute efter en 4-track portastudio (kassett eller digital.. helst kassett) för max 2000kr.

Ifall man kan pingponga så är det ett plus (har hört att detta inte går på vissa digitala).

Enda kraven är att den ska ha minst fyra spår, ingång till externa mickar och att man ska kunna spela in vid olika tillfällen, då det oftast bara blir jag som spelar in både sång, gitarr och bakgrundssång, men mitt band skulle nog också kunna ha användning för den (dessa funktioner finns väl på de allra flesta).

Är inte ute efter att köpa just nu, utan detta blir troligen mer aktuellt till våren/sommaren 09.

Tack på förhand.

Är inte den ena Zoomen så? Att man kan lägga på två spår alltså.

Blip (oregistrerad)
Postat
Jag kan sälja min gamla zoom-porta för 500:-, vill du ha med en trummaskin av samma märke landar det på 800.. vad sägs?

http://www.soundonsound.com/sos/sep03/articles/zoom.htm

den är lite glapp i ena ingången, det sänker ju priset lite, men annars är den toppklass..!

Jag har inte pengar för tillfället, men om du fortfarande säljer efter jul så låter det som ett toppenerbjudande.

Trummaskin är jag dock inte intresserad av. (Har en trummis som så gärna skulle ställa upp ifall jag behövde trummor).

Några fler rekommendationer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.