Jump to content
Annons

Morley-Pedal som gnisslar


debatt

Recommended Posts

Jag har en maffig original wahwahpedal här i chrome à la Morley. Det finns dock ett problem, den gnisslar när man trycker den och upp. Modellen är WVO - made in North Hollywodd, California.

Limited Edition. Dyr som attan.

Hur kan jag lösa det problemet?

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vaddå, gnisslar den rent akustiskt eller kommer det gnissel ur utgången på den? Gnisslar den akustisk är det väl bara att smörja den?

Den är inte min, jag lånar den bara ett tag som tack för en utförd tjänst och skulle få spela in med den, men så märkte jag att den gnisslar som 17.

Det är akustiskt som den gnisslar. Vad ska jag använda och måste jag skruva loss själva pedalen först? Han som jag fått låna den av är i Berlin och det känns kymigt att börja skruva isär dyrgripen.

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, det tål den. Troligtvis gnisslar det i axlarna/skruvarna som håller ihop pedal och låda (det är där det brukar gnissla efter ett tag). Symaskinsolja, 5-56 eller något smörjfett funkar bra, vet inte riktigt vad du har hemma?

Det kan ju även funka att bara lossa på skruvarna lite. Det räckte på en voxpedal jag hade samma problem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...