Mp3chrille Posted November 17, 2004 Share Posted November 17, 2004 Jag envisas med att köra gamla Cubase VST32 5.0 (fått för mig att det är mer "lättdrivet", kan detta stämma förrästen hmmm), nu till den egentliga frågan: Jag sitter och knåpar ihop trumgrunder med hjälp av Groove Agent och sedan bygger jag om dom lite som jag vill ha det. Nu har jag kommit till den punkten att jag vill ha lite sjyssta tempoväxlingar (låter ju rätt proffsigt också 😮 ), hur gör jag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusa Posted November 17, 2004 Share Posted November 17, 2004 Alltså, jag har inte kört VST32 på år och dar känns det som .. Men det finns något som jag tror heter "tempotrack", där ställer du in var tempominskningen skall ske, och sen vad den skall ändras till.. det är lite lurigt, men har du väl gjort det en gång så blir det enkelt sen.. Men som sagt, det var et bra tag sen jag använde det, så jag kommer inte ihåg om det verkigen var tempotrck det hette, men det finns under menyvalet för edit iaf.. (inte helt säker på det heller dock.. (Man aknske inte skall svara någon om man är såhär osäker.. *osäker* 😉 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polder Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Mastertrack heter det i VST du ändrar tempot där (ctrl-m) eller under Edit så finns det mastertrack. Men glöm inte att trycka på Master på transportbar! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts