Jump to content
Annons

Hjälp med bra musikprogram (inspelning)


freshness

Recommended Posts

Hej,

jag är heelt ny på det här planet & skall köpa julklapp till samon som har sysselsatt sig med musik sedan barndoms år.

Han är medlem och skriver musiken) till sitt band (de är förövrigt attraktiva inom hardcore/metal scenen här i Sverige så jag nämner inte vilket band för deras skull) undrar nu, om jag skulle vilja köpa en mjukvara till honom i julklapp till ett bra pris.

Gärna under 1000:- lappen! Så vore det jätte roligt. Han spelar gitarr och komponerar mycket själv, och vet att han skulle behöva något program med bra trummor i.

Tips?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

under tusenlappen blir inte så lätt, du behöver ett inspelningsprogram som tex cubase, ett ljudkort annpassat för musik inspelning och tex Ezdrummer som är bra och lättanvända trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
deeman (oregistrerad)
Hej,

jag är heelt ny på det här planet & skall köpa julklapp till samon som har sysselsatt sig med musik sedan barndoms år.

Han är medlem och skriver musiken) till sitt band (de är förövrigt attraktiva inom hardcore/metal scenen här i Sverige så jag nämner inte vilket band för deras skull) undrar nu, om jag skulle vilja köpa en mjukvara till honom i julklapp till ett bra pris.

Gärna under 1000:- lappen! Så vore det jätte roligt. Han spelar gitarr och komponerar mycket själv, och vet att han skulle behöva något program med bra trummor i.

Tips?

Tack!

Musikbörsen har nu en bra deal på ett externt ljudkort (Alpha) inkl. Cubase LE 4 för 995kr.

Köpte det själv nyligen.

/Deeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag är heelt ny på det här planet & skall köpa julklapp till samon som har sysselsatt sig med musik sedan barndoms år.

Han är medlem och skriver musiken) till sitt band (de är förövrigt attraktiva inom hardcore/metal scenen här i Sverige så jag nämner inte vilket band för deras skull) undrar nu, om jag skulle vilja köpa en mjukvara till honom i julklapp till ett bra pris.

Gärna under 1000:- lappen! Så vore det jätte roligt. Han spelar gitarr och komponerar mycket själv, och vet att han skulle behöva något program med bra trummor i.

Tips?

Tack!

Har han inspelnings program redan?

I sånna fall kunde du köpa Ezdrummer kostar 999 kr på 4sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom är attraktiva och halv kända så kan det ju hända att han har en del redan kanske. Han kanske vill spela in sitt sett själv med micar osv. Det är ju ändå mycket roligare. Då blir det svårt att köpa något sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...