Jump to content
Annons

Studiodator


Sjodahl

Recommended Posts

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Jag skulle inte slösa pengar på 1 gigs eller 512 mb minnen det är bättre att tänka framåt och ta 2 giggare. För det bara måste ju komma inom en inte alltför avlägsen framtid en Micrsosoftlösning när det gäller OS värt namnet som pallar mer än 3 gig. Många moderna moderkort tar ju 8 gig på fyra platser och en del som mitt EP45-DS3 till och med 16 gig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte slösa pengar på 1 gigs eller 512 mb minnen det är bättre att tänka framåt och ta 2 giggare. För det bara måste ju komma inom en inte alltför avlägsen framtid en Micrsosoftlösning när det gäller OS värt namnet som pallar mer än 3 gig. Många moderna moderkort tar ju 8 gig på fyra platser och en del som mitt EP45-DS3 till och med 16 gig.

Det finns redan en sådan lösning (den enda möjliga): 64-bits OS. Det vanliga 32-bits kan ju inte adressera mer än 4GB totalt - och där tar systemet en del och grafikkortet tar en del av adresserna, så det kvarstår aldrig mer än strax över 3GB RAM om man stoppar i 4GB (eller mer).

Att det är gott om program och drivrutiner som inte är uppdaterade så att de funkar i 64-bitsmiljö, är en annan fråga... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...