wonderboy Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 Har precis fått Min nya dator levererad. Inser plötsligt att bägge USB-utgångarna från datorn antagligen är USB 2.0. Min gamla M-box är ju USB 1, typ. Kommer det att funka ändå?
Implasticyde Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 (edited) Förmodligen eftersom USB2.0 är bakåtkompatibel med USB1.0. På wikipedia finns mer information. EDIT: Infogade källa. Edited November 13, 2008 by Implasticyde
zagor Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 jag har inte hunnit testa själv, eftersom jag har en sån tur att jag kan låna från jobbet 7 mini m-box... men enligt magnus på 4 sound i sthlm funkar hemma hos honom!
wonderboy Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Hej alla glada! Jag har glömt att uppdatera Er! Installerade Logic 7 och hämtade uppdeteringen till 7.1. Installerade sedan Digi Core Audio Manager från Protools LE 7-skivan. Då dök M-boxen upp i Preference-listan i Logic. Provade att dra in ett par gamla låtar och att spela in lite nytt tjafs, fungerade utmärkt! Protools LE väntar jag med tills 8:an kommer. Har inte de uppdateringar (kostar pesetas) som behövs för att den version av PT jag har nu skall fungera. 8:an dock förhandsbeställd!
Recommended Posts