Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har precis fått Min nya dator levererad. Inser plötsligt att bägge USB-utgångarna från datorn antagligen är USB 2.0. Min gamla M-box är ju USB 1, typ. Kommer det att funka ändå?

Annons
Posted (edited)

Förmodligen eftersom USB2.0 är bakåtkompatibel med USB1.0. På wikipedia finns mer information.

EDIT: Infogade källa.

Edited by Implasticyde
Posted

jag har inte hunnit testa själv, eftersom jag har en sån tur att jag kan låna från jobbet 7 mini m-box...

men enligt magnus på 4 sound i sthlm funkar hemma hos honom!

Posted

Hej alla glada!

Jag har glömt att uppdatera Er! Installerade Logic 7 och hämtade uppdeteringen till 7.1. Installerade sedan Digi Core Audio Manager från Protools LE 7-skivan. Då dök M-boxen upp i Preference-listan i Logic. Provade att dra in ett par gamla låtar och att spela in lite nytt tjafs, fungerade utmärkt!

Protools LE väntar jag med tills 8:an kommer. Har inte de uppdateringar (kostar pesetas) som behövs för att den version av PT jag har nu skall fungera. 8:an dock förhandsbeställd!