Jump to content
Annons

Bästa hörlurarna runt 500:-


davve

Recommended Posts

Hej!

Jag har lagt in en liknande Tråd men har inte fått något svar, så jag prövar med en ny.

Jag undrar (som många andra) vilka hörlurar som är bäst.

Detta är förstås från person till person och vilken musikstil man lyssnar på.

Jag själv lyssnar mest på Jazz och Funk, så jag vill ju då ha förslag på lurar som passar bra till de musikstilarna.

Tack på förhand! 😏

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har lagt in en liknande Tråd men har inte fått något svar, så jag prövar med en ny.

Jag undrar (som många andra) vilka hörlurar som är bäst.

Detta är förstås från person till person och vilken musikstil man lyssnar på.

Jag själv lyssnar mest på Jazz och Funk, så jag vill ju då ha förslag på lurar som passar bra till de musikstilarna.

Tack på förhand! 😏

/David

tja.. jag har inte ägt så många lurar men har idag sennheiser hd25 och är galet nöjd men den kostade över 2 lax.. innan hade jag

HD212 HD212 och va helt ok!!!! billiga oxo!

som sagt har inget att jämföra med direkt men enl mig helt ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lagt in en liknande Tråd men har inte fått något svar, så jag prövar med en ny.

Jag undrar (som många andra) vilka hörlurar som är bäst.

Detta är förstås från person till person och vilken musikstil man lyssnar på.

Jag själv lyssnar mest på Jazz och Funk, så jag vill ju då ha förslag på lurar som passar bra till de musikstilarna.

Tack på förhand! 😄

/David

Hej.

Ska du ha och lyssna färdiginspelad musik eller ha till studion?

Kan rekomendera Sennheiser - HD201 till 249kr på 4sound.se funkar till båda men våldsamma bra hörlurar hittar du inte under 500kr. Ska du bara lyssna på typ mp3 spelaren så kan jag rekomendera Koss PortaPro super skön bas och låter kanon. För endast 279kr på netonnet.se

//Stoffe /KR Studio

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lagt in en liknande Tråd men har inte fått något svar, så jag prövar med en ny.

Jag undrar (som många andra) vilka hörlurar som är bäst.

Detta är förstås från person till person och vilken musikstil man lyssnar på.

Jag själv lyssnar mest på Jazz och Funk, så jag vill ju då ha förslag på lurar som passar bra till de musikstilarna.

Tack på förhand! 😄

/David

Hej.

Ska du ha och lyssna färdiginspelad musik eller ha till studion?

Kan rekomendera Sennheiser - HD201 till 249kr på 4sound.se funkar till båda men våldsamma bra hörlurar hittar du inte under 500kr. Ska du bara lyssna på typ mp3 spelaren så kan jag rekomendera Koss PortaPro super skön bas och låter kanon. För endast 279kr på netonnet.se

//Stoffe /KR Studio

Ja tänk på det Stoffe skrev. Kosslurarna låter kanonbra om man lyssnar på sina favo-cd, men ska man mixa med dem blir det nog helt fel ljud efteråt, eftersom de ger en så fet bas blir det lätt tvärtom när man mixar med dem. Man tycker man ställer lagom med bas, sen när man lyssnar i tex bilstereon är det alldeles för lite bas. Och tvärtom, har man lurar eller högtalare med tunn bas vrider man gärna på bas så att det blir alldeles för mycket i stereoanläggningar som har normalfett basljud. Det där problemet är ett av de största med att mixa musik. Många studios har flera olika högtalare att lyssna igenom, och ofta även en halvusel gammal bergsprängare.

Öppna lurar som tex Koss funkar inte när man ska göra sångpålägg heller det ger rundgång, då måste man ha en stängd lur.

Sluten lur heter det nog kom jag på.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ju tänkt att köpa en ipod snart och ska ju då ha dom till att lyssna på den, så HD 485 kan nog bli lite stora att släpa runt på.

Har nu hittat en hörlur från Denon som heter AH-P372:

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbe...hoerlur_vit.htm

Vet inte om den är bra men om man läser verkar den ju ganska bra.

Så om någon vet något om den eller har dom så skriv gärna vad ni tycker om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lagt in en liknande Tråd men har inte fått något svar, så jag prövar med en ny.

Jag undrar (som många andra) vilka hörlurar som är bäst.

Detta är förstås från person till person och vilken musikstil man lyssnar på.

Jag själv lyssnar mest på Jazz och Funk, så jag vill ju då ha förslag på lurar som passar bra till de musikstilarna.

Tack på förhand! 😉

/David

Hej.

Ska du ha och lyssna färdiginspelad musik eller ha till studion?

Kan rekomendera Sennheiser - HD201 till 249kr på 4sound.se funkar till båda men våldsamma bra hörlurar hittar du inte under 500kr. Ska du bara lyssna på typ mp3 spelaren så kan jag rekomendera Koss PortaPro super skön bas och låter kanon. För endast 279kr på netonnet.se

//Stoffe /KR Studio

Ja tänk på det Stoffe skrev. Kosslurarna låter kanonbra om man lyssnar på sina favo-cd, men ska man mixa med dem blir det nog helt fel ljud efteråt, eftersom de ger en så fet bas blir det lätt tvärtom när man mixar med dem. Man tycker man ställer lagom med bas, sen när man lyssnar i tex bilstereon är det alldeles för lite bas. Och tvärtom, har man lurar eller högtalare med tunn bas vrider man gärna på bas så att det blir alldeles för mycket i stereoanläggningar som har normalfett basljud. Det där problemet är ett av de största med att mixa musik. Många studios har flera olika högtalare att lyssna igenom, och ofta även en halvusel gammal bergsprängare.

Öppna lurar som tex Koss funkar inte när man ska göra sångpålägg heller det ger rundgång, då måste man ha en stängd lur.

Sluten lur heter det nog kom jag på.

Helt rätt!! 😄

//Stoffe

Redigerat av KRStudio
Link to comment
Dela på andra sajter

kallelooping (oregistrerad)

Jag kan rekommendera Sennheiser HD200 Master, slutna lurar medneutral ljudåtergivning men bra bas. Funkar till lyssning och mixning.

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

har ett par sennheiser 212pro och de låter väldigt bra, harförmig att de kostade runt 5-600:-. ger bra tryck i basen, dock inget för mixning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...