Jump to content
Annons

Böker/manualer eller liknande


Gäst

Recommended Posts

Jag skulle vilja ha lite tips bå böker/hemsidor osv. Kommer kanske studera vidare sedan men skulle redan nu vilja läsa lite. Om de finns????

Gärna svenska men engelska kan funka med.

///

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det gör den ifo, har ju det. Att jag inte tänkte på det haha.

Fast jag tänkte mera på, om du vill göra så kan man göra såhär, bra mixxnings grund är att, osv osv. Eller det lär man sig kanske bäst efter hand och hur mycket man jobbar med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns också DVD-tutorials från ASK Video. 😄

På Apples hemsida finns ju också tutorials men när jag vill se dem så stannar och hackar de hela tiden. Vad kan det bero på?

Jag har en iMac 2,66 GHz, 2GB RAM, HDD 320 uppkopplad med mobilt modem. Vad jag undrar är om det är uppkopplingen som gör att det hackar eller om det är ngt annat. Har inte haft liknande problem när jag spelat andra filmer.

Redigerat av ekbark
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna la jag beställning på häromdagen, fast på Bokus, över 100 lappen billigare. Hoppas på smärre underverk i arbetsprocessen..inte helt hemma i Logic efter ett par år med Cubase.

Hoppas den är bra! Skriv gärna och berätta vad du tycker om den när du undersökt den! 😏

ekbark

Link to comment
Dela på andra sajter

Groovebox Training har enligt mig de bästa filmerna. Inte lika överpedagogiska och sega som Macprovideo (som är rätt bra dem med). Groovebox håller lite högre tempo och lär ut på ett bra sett te.x tipsar om keykommands allt eftersom snubben gör en hel låt. Och ingen löjlig låt baserad på appleloops heller utan rätt grymma grejor faktiskt!😄 nu tänker jag först och främst på filmen "Music Production with Logic 8 " men även "EXS24 In Action" håller hög klass.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...