Jump to content
Annons

T-Racks 3


Pluggo

Recommended Posts

Hej! är det någon här på forumet som inköpt eller provat TRacks 3. Det har jag iaf och märkte att den drog mycket CPU i deluxe versionen I många presets uppåt 90 % som plugg i cubase. Men jag hittade några fina presets som jag lekte lite med på sångstämmor och ... det lyfter tycker jag iaf.Blir intressant att höra en jämförelse med de riktiga burkarna och UAD mfl. Nu blir det till att installera lite mer minne + rensa i datorn.

God natt och tack för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej! är det någon här på forumet som inköpt eller provat TRacks 3. Det har jag iaf och märkte att den drog mycket CPU i deluxe versionen I många presets uppåt 90 % som plugg i cubase. Men jag hittade några fina presets som jag lekte lite med på sångstämmor och ... det lyfter tycker jag iaf.Blir intressant att höra en jämförelse med de riktiga burkarna och UAD mfl. Nu blir det till att installera lite mer minne + rensa i datorn.

God natt och tack för mig

Den släpps idag så jag gissar att ingen hittills har den sin ägo än. Ska testa demon. Var har du testat den? Ser ingen demo på deras hemsida? Skulle ha fått den billigt om jag köpte den senast idag men det har jag inte råd med. Ska testa och se om den är värd ändå köpa senare då jag saknar bra mastringsverktyg. I annat fall blir det uads mastringspluggar för min del.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det är det jag är nyfiken på och jämföra med uads. Sen även testa waves version. Kanske något för Studio, göra jämförelse med dessa tre? Annars kommer någon annan tidning förr eller senare göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Oj! Trodde att den fanns som demo men det gör den nog inte ?. Jag köpte min som en crossgrade (om man har 1 annan IK multimedia produkt) för 172 EURO vilket jag tycker är ok.

Skulle också fått den för det priset men nu har jag inte råd. Men även om jag hade det vill jag ha möjlighet testa produkten innan jag köper den. Vill inte köpa något som man sen knappt använder. Det är bortkastade stålar som man hade kunnat lägga på andra pluggar i såna fall. Dåligt av dem att de inte ens lagt ut någon demo än och fått testa den först. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har testat demon nu som finns ute. Jämförde deras fairchild och pulteq med uad:s. Jag kan lugnt säga att jag skulle aldrig ersätta uad:s med ik`s versioner. Tycker inte de kommer i närheten. De låter klart tunnare än uad:s, speciellt pulteqen.

Vem fy faan vilken cpu-slukare den är versionen av Tracks är!! 😄 Ett jätteminus för det. Vad är det dator den är tänkt för? Nasas?? Med tre pluggar laddade i ett mastringsprojekt och den hackar??? Alltså fattar inte hur man idag kan släppa pluggar överhuvudtaget som kan dra så här mycket. Det är klart underkänt. Nej jag kommer inte köpa Tracks3.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Har testat demon nu som finns ute. Jämförde deras fairchild och pulteq med uad:s. Jag kan lugnt säga att jag skulle aldrig ersätta uad:s med ik`s versioner. Tycker inte de kommer i närheten. De låter klart tunnare än uad:s, speciellt pulteqen.

Vem fy faan vilken cpu-slukare den är versionen av Tracks är!! 😄 Ett jätteminus för det. Vad är det dator den är tänkt för? Nasas?? Med tre pluggar laddade i ett mastringsprojekt och den hackar??? Alltså fattar inte hur man idag kan släppa pluggar överhuvudtaget som kan dra så här mycket. Det är klart underkänt. Nej jag kommer inte köpa Tracks3.

Är det inte att ta i. Dvs såga den för att du tycker UAD låter bättre? Tänk om det är så att en Fairchild 670 låter så där då? Har du provat

orginalet?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Har testat demon nu som finns ute. Jämförde deras fairchild och pulteq med uad:s. Jag kan lugnt säga att jag skulle aldrig ersätta uad:s med ik`s versioner. Tycker inte de kommer i närheten. De låter klart tunnare än uad:s, speciellt pulteqen.

Vem fy faan vilken cpu-slukare den är versionen av Tracks är!! 😄 Ett jätteminus för det. Vad är det dator den är tänkt för? Nasas?? Med tre pluggar laddade i ett mastringsprojekt och den hackar??? Alltså fattar inte hur man idag kan släppa pluggar överhuvudtaget som kan dra så här mycket. Det är klart underkänt. Nej jag kommer inte köpa Tracks3.

Är det inte att ta i. Dvs såga den för att du tycker UAD låter bättre? Tänk om det är så att en Fairchild 670 låter så där då? Har du provat

orginalet?

Jag har inte sagt att jag sågat den. Ser du någonstans där jag gör det? Det är din tolkning av mitt inlägg och mina ord.Läs igen. Det enda jag underkänner är all processorkraft den drar. Hur en riktig Fairchild låter har jag inte en aning och det bryr jag mig inte så mycket om eftersom jag aldrig kommer att äga någon. Tycker jag något så tycker jag det och jag tycker den och pulteq låter sämre i jämförelse med UAD:s. Har du jämfört själv? Om inte eller inte ens äger UAD och jämfört så faller din kommentar helt platt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
...nä, inget köp här inte..enkom pga att den dödar datorn..tyckte att den gjorde ett bra jobb dock men det kan inte vara meningen att pluggfan ska köra upp cpu´t på rött på helt egen hand. Ta bort!

Köp ny cpu och sluta gnäll.... T-racks 3 är en mycket kraftfull kompressor, och det kanske är just därför den låter så bra ?

Har provat T-racks 3 nu idag, och den är helt underbart bra... nu har man nog ingen använding av "sonalksis" compressor längre...Då t-racks låter så mycket bättre...

Hur den jämför sig med Waves L2/L3 är dock svårt att säga...kommer nog använda waves pluggarna ibland också..

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ny cpu och sluta gnäll.... T-racks 3 är en mycket kraftfull kompressor, och det kanske är just därför den låter så bra ?

Har provat T-racks 3 nu idag, och den är helt underbart bra... nu har man nog ingen använding av "sonalksis" compressor längre...Då t-racks låter så mycket bättre...

Hur den jämför sig med Waves L2/L3 är dock svårt att säga...kommer nog använda waves pluggarna ibland också..

Eeeh..nähä?! Att den är kraftfull var ingen ny info, inte heller att den låter bra..när detta skrevs så hade inte uppdateringen släppts som reglerade detta och jag kan tänka mig att du prövat den uppdaterade varianten...

Innan uppdateringen lät den fortfarande lika bra och var lika kraftfull men tyvärr svårjobbad pga den stora CPU-belastningen så då spelade det inte så stor roll hur magnifik den var..enligt ganska många, därav den snabba uppdateringen...

YNWA!

/numera en glad, lika gnällig T-racks användare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör 3.01 , tycker inte den drar mycket cpu. Iallafall inte i förhållnade hur bra den låter 😳

Men kör man flera spår samtidigt kan det kanske bli lite tungt för vissa datorer...

Själv brukar jag oftast köra den stand alone...

...3.01..precis. Testa den första varianten så hoppar nog cpu-stapeln upp litegrann kan jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni använder T-racks och liknande program, gör ni mixen klart först och sen kör det stereospåret genom T-racks?

Eller har ni det på hela tiden när ni mixar? Så kan ju inte jag göra med portan... Jag skulle ha köpt en dator i stället, det är det jag har sagt hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ha köpt en dator i stället, det är det jag har sagt hela tiden.

De har ju till stor del olika användningsområden, så den ena tar väl inte ut den andra? Såvida du inta har köpt fel pryl till rätt sak? 😳

För övrigt finns test av T-Racks (och Sonalksis Mastering Suite) i Studio 2-09 som ligger ute ett litet tag till.

post-1-1237379958.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

JAg tycker T-racks är ett skämt överhuvudtaget.

Det är en glädjeplugg som får folk att "tro" det låter bättre än det gör.

Jag tycker det är fasen så mkt bättre och lättare att hantera om man lägger masterkompressor, eq och masterlimiter på masterregeln och styra dom själv istället för att låta ett enda program sköta allt det där.

Kan garantera att många bara startar T-racks på masterkanalen och väljer typ ett preset som heter MASTER och VIPPS!!! så har låten fått 20ggr mer bas och 10ggr högre diskant, och en masterkompressor som komprimerar sönder hela låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg tycker T-racks är ett skämt överhuvudtaget.

Det är en glädjeplugg som får folk att "tro" det låter bättre än det gör.

Jag tycker det är fasen så mkt bättre och lättare att hantera om man lägger masterkompressor, eq och masterlimiter på masterregeln och styra dom själv istället för att låta ett enda program sköta allt det där.

Kan garantera att många bara startar T-racks på masterkanalen och väljer typ ett preset som heter MASTER och VIPPS!!! så har låten fått 20ggr mer bas och 10ggr högre diskant, och en masterkompressor som komprimerar sönder hela låten 🙂

Det kan knappast vara det idealiska för en jazztrio med piano, basfiol och trummor då. Såna liveinspelningar ska man kanske inte göra nästan nånting med då?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det kan knappast vara det idealiska för en jazztrio med piano, basfiol och trummor då. Såna liveinspelningar ska man kanske inte göra nästan nånting med då?

Jodå visst kan man använda den pluggen, eller andra för den delen, till att mastra sån musik med. Men skillnaden är att man gör det väldigt lite med den typen av musik. Den enda musiken, vad jag vet, är klassisk musik som inte mastras. Där brukar de bara lägga på lite lätt EQ på mastern.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Köp ny cpu och sluta gnäll.... T-racks 3 är en mycket kraftfull kompressor, och det kanske är just därför den låter så bra ?

Hur bra någon plugg är har inget att göra med hur mycket cpu den drar.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
JAg tycker T-racks är ett skämt överhuvudtaget.

Det är en glädjeplugg som får folk att "tro" det låter bättre än det gör.

Jag tycker det är fasen så mkt bättre och lättare att hantera om man lägger masterkompressor, eq och masterlimiter på masterregeln och styra dom själv istället för att låta ett enda program sköta allt det där.

Kan garantera att många bara startar T-racks på masterkanalen och väljer typ ett preset som heter MASTER och VIPPS!!! så har låten fått 20ggr mer bas och 10ggr högre diskant, och en masterkompressor som komprimerar sönder hela låten 🙂

Nu utgår du från dig själv. Du kan inte tala för andra och vet inte alls hur andra gör. Visst kan man utgå från att nybörjare använder sig av presets men det gör väl nybörjare med alla pluggar där det ingår presets. Men det är deras bekymmer och inte ditt. Ingen som tvingar dig att lyssna heller. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå visst kan man använda den pluggen, eller andra för den delen, till att mastra sån musik med. Men skillnaden är att man gör det väldigt lite med den typen av musik. Den enda musiken, vad jag vet, är klassisk musik som inte mastras. Där brukar de bara lägga på lite lätt EQ på mastern.

Nånstans i alla trådar har det talats om ett program för mastring av just akustiska instrument. Vad hette det?

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg tycker T-racks är ett skämt överhuvudtaget.

Det är en glädjeplugg som får folk att "tro" det låter bättre än det gör.

Jag tycker det är fasen så mkt bättre och lättare att hantera om man lägger masterkompressor, eq och masterlimiter på masterregeln och styra dom själv istället för att låta ett enda program sköta allt det där.

Kan garantera att många bara startar T-racks på masterkanalen och väljer typ ett preset som heter MASTER och VIPPS!!! så har låten fått 20ggr mer bas och 10ggr högre diskant, och en masterkompressor som komprimerar sönder hela låten 🙂

Du måste vara ett skämt... du får det att låta som att det enda man kan göra med t-racks är att använda presets!

Man kan FAKTISKT gör helt egna inställningar på...

Om nu T-racks 3 är ett skämt vad är det då bättre ?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nånstans i alla trådar har det talats om ett program för mastring av just akustiska instrument. Vad hette det?

Nja nu finns det inget program som är gjort för mastring av akustiska instrument. Du kan använda vilka pluggar som helst till det. Det är som sagt var att man komprimerar och så mindre när det bara är akustiska instrument. Det är enda skillnaden precis som att komprimerar sången olika på t ex en Enyaliknande röst jämfört med en skrikande metalröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu finns det inget program som är gjort för mastring av akustiska instrument. Du kan använda vilka pluggar som helst till det. Det är som sagt var att man komprimerar och så mindre när det bara är akustiska instrument. Det är enda skillnaden precis som att komprimerar sången olika på t ex en Enyaliknande röst jämfört med en skrikande metalröst.

Det kanske var en kompressor för ak instrument då...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det kanske var en kompressor för ak instrument då...

Njä det är samma sak där med. En kompressor är en kompressor. Visserligen är alla olika. Men visst en som har en mjukare karaktär är definitivt nog bättre för akustiska instrument. Det kanske var något sånt det handlade om? För som sagt det finns inga kompressorpluggar som i sig som är speciellt för akustiska instrument. Men det finns andra pluggar som används speciellt på akustiska instrument. Kanske var det det var frågan om? Typ den här? http://www.waves.com/Content.aspx?id=8897 Annars kanske det handlade om en exciter/enchancer? De brukar användas bl a på akustiska instrument. Eller en transientplugg?

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

köpte faktiskt t-racks 3 efter ha övervägt mellan denna och izotope ozone 3. Fick mycket bättre resultat på masterregeln med t-racks.

Har jämfört pultech med uad versionen och tycker inte att den står sig så dåligt även om jag måste hålla med diehard om att uad varianten på något sätt känns bättre, framför allt i diskanten.tycker uad har en mjukare/skönare diskant.men basen känns OK hitills.

Länge sedan jag provade en pultechhårdvara så jag kan inte säga hurvida vem som låter närmast orginalet.

Skulle nog inte höra någon större skillnad eftersom mina öron inte är så vältrimmade som många andra här på forumet(hör till dom som tycker att mjukvaran har kommit ikapp hårdvaran...(får man säga så här utan att bli hängd i gryningen..)).

Fairchild varianten i t-racks kan jag inte säga så mycket om eftersom jag aldrig provat varken orginalet eller någon kopia innan.

Den är ju rätt speciell i sina inställningar. framför allt på sång sitter den ju rätt skönt. underbart med attack/release tider utan ms värden. blir ju bara stressad av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

jag har testat t-racks 3, och för mastring gör den sitt jobb bättre än någon annan mjukvara, som inte är baserad på dsp chip. jämföre med tex ozone , och massa andra pluggar. vad gäller få upp volymen och få hela mixen att sitta bra, så kunde ingen göra sitt jobb lika bra som t-racks. Däremot enskilda pluggarna jämfört mot uad, el waves är en annan femma. men ik gör bra grejer, så det handlar väl mer om smak. ska ik pluggarna låta lika bra som uad, behövs ett dsp processor kort. så tänk på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...