Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

ska fÄ en ny dator nu och köpa nya vst pluggins till den.

Har ni hört nÄgon grym synth eller vst ljudbank som har kommit ut?

Den jag kÀnner till just nu Àr NEXUS 2 som ser grym ut och intressant nu.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Hej!

ska fÄ en ny dator nu och köpa nya vst pluggins till den.

Har ni hört nÄgon grym synth eller vst ljudbank som har kommit ut?

Den jag kÀnner till just nu Àr NEXUS 2 som ser grym ut och intressant nu.

NÀr det gÀller vstsyntar beror det vÀl pÄ vilken sorts musik du Àr intresserad av att göra vad som kan vara av intresse. Omnisphere Àr vÀl höstens stora slÀpp nÀr det gÀller vstsyntar. Kolla in den om den kan vara nÄgot.

Postat

spelar ingen roll vad för musik smak det gÀller. allting Àr intressant

andra anvĂ€ndare kan ocksĂ„ kolla pĂ„ trĂ„den och hitta nĂ„got intressant för deras musik smak. 😆

Postat (redigerat)

Det verkar som att nÀr man vill ha naturliga riktiga trummor och strÄkar och körer mm sÄ kostar det en del pengar men nÀr man tex behöver för hip hop och synt musik mm sÄ verkar det finnas gott om gratis trum loopar för det + Àven gratis vst syntar sÄ varför ska man spendera pÄ en omnisphere tex ?

Det enda jag inte sett Ă€nnu Ă€r en vst som kan ta vilket ljud ,trumma eller annat ljud, och göra en arpeggio sequence av det,alltsĂ„ en VST ARPEGGIO plugin för alla musikprogram oavsett DAW 😆

Redigerat av kvd669o
DieHard (oregistrerad)
Postat

det finnas gott om gratis trum loopar för det + Àven gratis vst syntar sÄ varför ska man spendera pÄ en omnisphere tex ?

Har du hört eller testat nÄgon gratis som kommer upp i den klassen? Finns inga gratis i den kalibern.

Postat

Ni som anvÀnder omnisphere synten idag alltsÄ Àr den inte svÄr jobbad ? ja menar ju mer som finns pÄ en synt desto mer rörigt brukar det bli.

Rörigt Àr ordet jag tÀnke pÄ och Àven för konstiga ljud som man inte kan anvÀnda i en vanlig lÄt + att den slukar en himla massa cpu kraft Ätminstone dÄ jag pröva synten i en musik affÀr i stockholm och dom hade dÄ en vÀldigt kraftig dator med mycket cpu och ram.

Överbevisa mig gĂ€rna om jag har helt fel. Dessutom valde jag jag program/plugin som ger naturliga ljud över denna synt eftersom jag gör mest

typ david foster produktioner och han brukar tex inte anvĂ€nda ett brinnande piano/burning piano i sina lĂ„tar precis,som ju dĂ„ Ă€r ett ljud som finns i omnisphere 😛

Postat

Vill minnas att Omnisphere krÀver lite av datorn och kanske inte blir en optimal plugg om man tÀnkt sig köra olika ljud frÄn olika VSTi's..

Att ta med i berÀkningen kanske..

Postat
Vill minnas att Omnisphere krÀver lite av datorn och kanske inte blir en optimal plugg om man tÀnkt sig köra olika ljud frÄn olika VSTi's..

Att ta med i berÀkningen kanske..

HĂ„ller med fullstĂ€ndigt för det var det första som slog mig nĂ€r jag bara testa lite enklare grejer pĂ„ 4sounds i stockholm starka dator och omnisphere dĂ„ rörde sig cpu ganska mycket och sa det till en snubbe som testa samtidigt med mig men han var allt för insnöad av att köpa den sĂ„ jag antar han inte brydde sig om cpu utsugning 😆 studio tidning har gett bra betyg Ă„t omnisphere men Ă€ven dom pĂ„pekat detta med cpu

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om den Àr cputörstig Àr det bara bounca spÄren.

Postat
Om den Àr cputörstig Àr det bara bounca spÄren.

Jag har inte köpt den utan testade den bara i en musik affÀr.

Postat

Stylus RMX Àr nog den mest CPU krÀvande sak jag provat, och Omnisphere beskrivs ju som en Atmosphere RMX.

Postat
Stylus RMX Àr nog den mest CPU krÀvande sak jag provat, och Omnisphere beskrivs ju som en Atmosphere RMX.

Fast flera gÄnger kraftigare dessutom

harmoni och melodi Ă€r sĂ„ mycket viktigare Ă€n sjĂ€lva ljudet,alltsĂ„ det ska inte spraka och brusa men jag menar ett naturligt ljud i harmoni och bra melodi Ă€r viktigare för sjĂ€len Ă€n ett brinnande piano ljud 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.