Jump to content
Annons

Spara projekt i ny folder

Recommended Posts

andapp (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag undrar om man kan spara ett projekt, tex 4 spår, ett med midi + vst instrument. några wave + effekter vst. etc

Kan man få dessa spår att bli rena wave.

Skall ta med ett projekt till en kompis som inte har de vst pluggar jag har( i detta fallet, AD drums+ guitar rig+ lite reverbs o kompressorer). Så jag kan få hjälp med mixning mm.

Har testat med freeze funktionen, men när jag öppnar projektet på ett annat ställe. kommer det upp att (vst)plugg en/arna saknas.

undrar.

//Anders

Annons
Postat

När du fryser spåren får du ett antal alternativ, bocka för så att frysningen inkluderar effekter.

Förmodligen dyker felmeddelandet om saknade pluggar upp hos din kompis i alla fall men det beror på att dina pluggar fortfarande finns representerade på de kanaler du använt dem, cubase behöver alltså inte pluggarna längre men visar fortfarande vilka pluggar som satt var.

De frysta spåren kommer alltså funka.

andapp (oregistrerad)
Postat

Tackar tackar

Skall testa detta i helgen.

/Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.