CJN Postat 22 oktober 2008 Postat 22 oktober 2008 Hur får jag Direkt Monitoring att fungera i Cubase Studio 4? Har ett EM-U 0404 ljudkort. Hur ska ASIO IN/OUT konfigureras? Mvh Johan
Lundin Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad
CJN Postat 23 oktober 2008 Trådstartare Postat 23 oktober 2008 Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad Nej, vad jag vill åstakomma är medhörning utan fördröjning pga latency. När jag bockat för Direct Monitoring hörs ingeting när jag aktiverar medhörningen. Ljudkortet har en ASIO Direct Monitoring preset, men vad jag inte förstår är hur man går tillväga med in och ut-bussarna i Cubase.
drloop (oregistrerad) Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad Nej, vad jag vill åstakomma är medhörning utan fördröjning pga latency. När jag bockat för Direct Monitoring hörs ingeting när jag aktiverar medhörningen. Ljudkortet har en ASIO Direct Monitoring preset, men vad jag inte förstår är hur man går tillväga med in och ut-bussarna i Cubase. Skall du lägga sång?
spass Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 cubase har inget med direct monitoring att göra du ska alltså leta i mixern eller kontrollpanelen för ljudkortet
drloop (oregistrerad) Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 cubase har inget med direct monitoring att göradu ska alltså leta i mixern eller kontrollpanelen för ljudkortet Det finns väl en direct monitoring knapp på inspelningskanalen i Cubase eller minns jag fel?
CJN Postat 23 oktober 2008 Trådstartare Postat 23 oktober 2008 Direct monitor är en funktion som gör att ljudet vänder direkt i hårdvaran och iom detta hör du inte VST-effekter i realtid.. får för mig att det är just det du vill åstadkomma... höra effekterna i realtid alltså.. och då ska inte Direct Monitor vara förbockad Nej, vad jag vill åstakomma är medhörning utan fördröjning pga latency. När jag bockat för Direct Monitoring hörs ingeting när jag aktiverar medhörningen. Ljudkortet har en ASIO Direct Monitoring preset, men vad jag inte förstår är hur man går tillväga med in och ut-bussarna i Cubase. Skall du lägga sång? Ja.
D200 Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 EMU 0404 har ju den funktionen som en knapp på sig så varför ens in i Cubase o rota??? "Direct Monitor", kolla så den står på "Main" och vrid upp volymen...
spass Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 cubase har inget med direct monitoring att göradu ska alltså leta i mixern eller kontrollpanelen för ljudkortet Det finns väl en direct monitoring knapp på inspelningskanalen i Cubase eller minns jag fel? det knappen används väl för att stänga av den interna monitoring i cubase för att inte få dubbelt ljud.
CJN Postat 23 oktober 2008 Trådstartare Postat 23 oktober 2008 EMU 0404 har ju den funktionen som en knapp på sig så varför ens in i Cubase o rota??? "Direct Monitor", kolla så den står på "Main" och vrid upp volymen... Jag har inte USB-versionen...
D200 Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 EMU 0404 har ju den funktionen som en knapp på sig så varför ens in i Cubase o rota??? "Direct Monitor", kolla så den står på "Main" och vrid upp volymen... Jag har inte USB-versionen... Aaaaaahhh...satte allt i en annan dager...sorry.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.