Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Trenden fortsÀtter utvecklas. Fame factory, you think you can dance, dansbandskampen, idol, america's got talent, apprentice .. Vad ska detta bli. Snart blir det "The bureaucrat" med, dÀr unga karriÀrister ska tÀvla i att manipulera publikens verklighetsbild och suga ur stöd och röster för den verklighetsbilden ... :rolleyes:

Redigerat av Opus99
Postat

Jag kollade lite i början - tÀnkte jag skulle sitta dÀr och sÄga alla banden...

Men jag kunde inte kolla klart, för det var bara FÖR fruktansvĂ€rt!

Jag fick iaf bekrÀftat att man KAN aktivera krÀkreflexen genom att lyssna pÄ musik...

Nu mÄste jag lyssna pÄ melodisk dödsmetal hela natten för att rensa öronen...

Postat
  Opus99 sa:
Trenden fortsĂ€tter utvecklas. Fame factory, idol, you think you can dance, america's got talent, apprentice, dansbandskampen .. Vad ska detta bli. Snart blir det "The bureaucrat" med, dĂ€r unga karriĂ€rister ska tĂ€vla i att Ă€ndra befolkningens verklighetsbild och suga ur stöd och röster frĂ„n publiken för den nya verklighetsbilden ... 🙂

hehe 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Kollade ocksĂ„ bara i en liten stund. GĂ„r bara inte titta mera innan magen vĂ€nder sig ut och in. Ett sĂ„nt jĂ€vla skit! AlltsĂ„ tröttnar folk inte heller pĂ„ alla dessa menlösa tĂ€vlingsprogram? Trenden med musikprogram har hĂ„llit i sig ett bra tag nu. Det hĂ€r Ă€r sĂ€kert redan en succĂ© med.Men inget som kvĂ€llspressen kan skriva nĂ„got speciellt om sĂ„ de kommer vĂ€l klaga det Ă€r trĂ„kigt program bara pga just det. Men det var inte bĂ€ttre med menlösa lekprogram med Staffan Ling eller iq-befriade lek och plaskprogram med Ingvar Olsberg dĂ€r vuxna satt och lekte ned för rutschkana och vete fan allt skit de gjorde. AHHHH! Nej teve var inte bĂ€ttre förr. 🙂 Och svt som pĂ„stĂ„r vi Ă€r fria frĂ„n kommersiell pĂ„verkan. Ha,ha,ha sĂ„ fan heller!

Postat (redigerat)

JodÄ, ett hyffsat program.

Jag har aldrig gillat dansband tidigare men det senaste Ă„ret har jag varit stand in som programledare för ett dansbandsprogram och det Ă€r sant det som Peter Settman sa i början av programmet. Ju mer man lyssnar pĂ„ det, desto mer gillar man det! 🙂

Redigerat av bakke
DieHard (oregistrerad)
Postat

Höll pĂ„ dö av skratt nĂ€r jag skrev mitt inlĂ€gg och hörde lite av tidigare dansband som hade gjort cover pĂ„ Kiss! 🙂😄

Postat

Jag tycker det lĂ„ter bra ibland,Ă„tminstone nĂ€r jag var liten tyckte jag dansmusik var melodiös men gillar man hĂ„rdrock he he dĂ„ har man inte mycket att hĂ€mta frĂ„n dansbandskampen,speciellt inte death metal eller vad det heter dĂ„ dom bara skriker i micken av aggressioner he he... 😳

Postat (redigerat)
  antikartellmusikern sa:
hehe 😳

eller va tycker folk ..

FörstÄr inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsÀlskare Àntligen fÄtt ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Redigerat av antikartellmusikern
Postat

SÄg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake lÄten, kul att de gjorde nÄtt eget av lÄten.

i klass med

Ser fram emot Larz-Kristerz nÀsta vecka, de kör 70-tals stilen av dansbanden:

LKstuff1front.jpgLKstuff3front.jpg

Postat
  sixties sa:
SÄg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake lÄten, kul att de gjorde nÄtt eget av lÄten.

i klass med

vilka bilder haha

de borde nÀstan vara krav pÄ 70 tals klÀder

DieHard (oregistrerad)
Postat
  sixties sa:

i klass med

😳😄😆 Bilderna Ă€r i klass med....mmmm vad hette dem nu med 70-talsbilden? Gert-Jonnyz eller nĂ„t sĂ„nt? Den bilden har vĂ€l de flesta sett.

Postat
  DieHard sa:
  sixties sa:

i klass med

😳😄😆 Bilderna Ă€r i klass med....mmmm vad hette dem nu med 70-talsbilden? Gert-Jonnyz eller nĂ„t sĂ„nt? Den bilden har vĂ€l de flesta sett.

http://www.svenskadansband.se/img62.search.htm haha Gert Jonnys

Postat
  antikartellmusikern sa:
  DieHard sa:
  sixties sa:

i klass med

http://www.svenskadansband.se/img62.search.htm haha Gert Jonnys

http://www.svenskadansband.se/img1436.htm klarar knappt att stÄ upp Birgits hahahaha

Postat

hittade ett pĂ„ Pelles med Christer Sjögren fanns ju fler roliga dĂ€r de hade sĂ„na dĂ€r sparkdrĂ€kter. 😳

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag kommer att kolla pĂ„ det inget snack om saken det var fan skoj alltsĂ„, idol och kent och allt vad fan det heter kan dra nu ere dansbandskampen som gĂ€ller. JĂ€kla mysko jag hatar ju dansbandsmusik lika mycket som klassiskt och jazz, ja man Ă€r inte fullĂ€ndad det Ă€r bara att konstatera 🙂 . Men det skiter jag i 😄 I suck yeah I know so what no worries thereÂŽs room for you to.

Postat
  antikartellmusikern sa:
  antikartellmusikern sa:
hehe 🙂

eller va tycker folk ..

HÄller verkligen med, vad Àr det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken Àr vÀl att fÄ bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad nÀr jag sÄg KÀndiz Orkester.

Herregud va dÄliga de var, juryn sa att det lÀt replokal och det var vÀl nÀrmast en skymf mot oss som stÄr och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sÄngaren sa nÄgot vettigt för en gÄngs skull nÀr han sa att det lÀt "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 😄Bie Blues Band here we come!

(sĂ„ fick jag göra lite smygreklam för vĂ„r site, hihihihihi 😄)

Postat
  BigStef sa:
  antikartellmusikern sa:
  antikartellmusikern sa:
hehe đŸ€Ș

eller va tycker folk ..

HÄller verkligen med, vad Àr det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken Àr vÀl att fÄ bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad nÀr jag sÄg KÀndiz Orkester.

Herregud va dÄliga de var, juryn sa att det lÀt replokal och det var vÀl nÀrmast en skymf mot oss som stÄr och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sÄngaren sa nÄgot vettigt för en gÄngs skull nÀr han sa att det lÀt "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 🙂Bie Blues Band here we come!

(sĂ„ fick jag göra lite smygreklam för vĂ„r site, hihihihihi 😛)

Jo de hade varit nÄt lite go blues , men vÀnta du , snart kanske Bosse Moores orkester dyker upp i dansbandskampen

med bara bluestryckare 😄

Men ja hade velat se gammeldanskampen ocksÄ

Programledare Bosse Larsson junior

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Postat

DieHard, som Àr en notorisk hatare av dans(bands)musik, startade den hÀr trÄden i vÄras, som jag tror handlar om den hÀr "kampen". Varför han hatar dansmusik (som det egentligen heter) sÄ mycket kan man vÀl bara gissa...

Hursomhelst!

Jag gissade att det kommer att bli en tittarsuccĂ©, och tror det fortfarande — och i sĂ„ fall blir Demonproducenten skyldig mig en tjuga! đŸ€Ș

Och sedan Àr ju dansmusik ganska hÀrlig, faktiskt ... ...

Postat

tycker jag med Àven nÀr jag var liten och följde med min mor och hennes sambo nÀr dom dansade till dansband och satt och diggade framför scenen he he

Postat
  antikartellmusikern sa:
  BigStef sa:
  antikartellmusikern sa:
  antikartellmusikern sa:
hehe 😼

eller va tycker folk ..

(sĂ„ fick jag göra lite smygreklam för vĂ„r site, hihihihihi 🙂)

Jo de hade varit nÄt lite go blues , men vÀnta du , snart kanske Bosse Moores orkester dyker upp i dansbandskampen

med bara bluestryckare 🙂

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Nu börjar de yeah ))))))))

Postat
  antikartellmusikern sa:
  antikartellmusikern sa:
  BigStef sa:
  antikartellmusikern sa:
  antikartellmusikern sa:
hehe 😄

eller va tycker folk ..

(sĂ„ fick jag göra lite smygreklam för vĂ„r site, hihihihihi 😛)

med bara bluestryckare 😄

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Nu börjar de yeah ))))))))

Nu e resten av lördagen förstörd , Bengt Hennings borde ha gÄtt vidare , vilket gung pÄ sista lÄten ...

Postat

Scotts och date tycker inte jag lÄter som dansband, det Àr ju coverband. roligare nÀr de gör egna versioner av lÄtarna.

Larz-Kristerz var ju precis sÄ bra som jag hoppats, ska bli kul att höra nÀsta vecka.

Postat

he he kul att det finns dansbands vĂ€nner hĂ€r pĂ„ forumet det trodde jag verkligen inte 😛

Kommer man inte med i melodifestivalen sÄ kan man ju alltid skriva lÄtar till dansbands orkester.

Har sjĂ€lv en lĂ„t som borde passa. Jag tror jag fĂ„r slĂ„ en signal till bertan karlsson eller nĂ„t.... 😄

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

JÀpp Bengt Hennings rules, hör och hÀpna till och med en gammal dansbandsmusik hatare tycker att det var för riktigt jÀvla bedrövligt att dom Äkte ur. BÀst hantverk ja bÀst i allt utan snack sÄ va det bara.

En helt annan sak det Àr hur fan kan det hÀr ge sÄ oerhört mycket mer Àn idol och alla annan musikrelaterad skit dom visar pÄ burken nu för tiden? Jag har haft riktigt jÀkla svÄrt för dansbandsmusik hela mitt liv men och det vill jag verkligen poÀngtera jag har hela tiden haft klart för mig att det nÀstan uteslutande Àr riktigt riktigt kunniga musiker som lirar i dom stora dansbanden. Ja det Àr sÄ jag förvÄnar mig sjÀlv för dansbandskampen det tittar jag pÄ mer Àn gÀrna men det andra skrÀpet sÄ ska det hit och dit och melodifestivalen och allt vad det heter kÀnns lika intressant som en fotvÄrta.

Postat (redigerat)
  anarkisten1 sa:
JÀpp Bengt Hennings rules, hör och hÀpna till och med en gammal dansbandsmusik hatare tycker att det var för riktigt jÀvla bedrövligt att dom Äkte ur. BÀst hantverk ja bÀst i allt utan snack sÄ va det bara.

En helt annan sak det Àr hur fan kan det hÀr ge sÄ oerhört mycket mer Àn idol och alla annan musikrelaterad skit dom visar pÄ burken nu för tiden? Jag har haft riktigt jÀkla svÄrt för dansbandsmusik hela mitt liv men och det vill jag verkligen poÀngtera jag har hela tiden haft klart för mig att det nÀstan uteslutande Àr riktigt riktigt kunniga musiker som lirar i dom stora dansbanden. Ja det Àr sÄ jag förvÄnar mig sjÀlv för dansbandskampen det tittar jag pÄ mer Àn gÀrna men det andra skrÀpet sÄ ska det hit och dit och melodifestivalen och allt vad det heter kÀnns lika intressant som en fotvÄrta.

Sant , i dansbanden lirar de vÀldigt mycket kunnigt folk som Àlskar just att leva som ett dansband

gör , med bÄde roliga och krÀvande stunder , som t.e.x nÀr vÄran buss började rulla nedför istÀllet

för uppför nÀr det var snö i en backe till nÄt hotell , va de nu lÄg i norrland , till den spelningen

kom vi fram nÄn halvtimme innan start pÄ scen , men vi fixat med scenklÀder och allt .

Redigerat av antikartellmusikern
Postat
  antikartellmusikern sa:
  anarkisten1 sa:

Sant , i dansbanden lirar de vÀldigt mycket kunnigt folk som Àlskar just att leva som ett dansband

gör , med bÄde roliga och krÀvande stunder , som t.e.x nÀr vÄran buss började rulla nedför istÀllet

för uppför nÀr det var snö i en backe till nÄt hotell , va de nu lÄg i norrland , till den spelningen

kom vi fram nÄn halvtimme innan start pÄ scen , men vi fixat med scenklÀder och allt .

TrÄkigt att inte Highlights gick vidare , dom tyckte jag var riktigt bra som dansband , bra rytm , eller svÀng för ett dansgolv ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.