Jump to content
Annons

Midisignalen bara dör


Tr3sLunas

Recommended Posts

Jag har fått ett problem med min klaviatur.

jag har en "M-Audio KeyRig 49" och sitter i Cubase SE3

och använder klaviaturen en hel del i mina låtar. Nu har det

börjat uppstå ett problem med ljudet.

egentligen när som helst när man spelar på klaviaturen så

kan ljudet bara dör och man kan inte få igång det igen utan jag

måste stänga Cubase, slå av och på klaviaturen och så slå igång

Cubase igen och då funkar det igen. Sen kan det ta allt från 5 sekunder till

en halvtimme innan ljduet bara dör igen. Hur mysko som helst.

Jag tog hem senaste uppdateringen på klaviaturen från M-audios hemsida

men problemet ligger fortfarande där.

Känner någon till liknande problem, sitter någon på svaret om varför detta

sker? All hjälp är till stor betydelse för mig

/Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för ljudkort?

Har du någon logitech cam installerad? Dess drivers brukar störa midi via usb för bla. miditech och m-audio.

Avinstallera isf. dessa drivrutiner och se om det funka. Man kan även ge sig in på att radera register.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen cam är installerad.

jag sitter på ett MAudio DELTA AUDIOPHILE 2496

Vart ligger isf s.k register som man kan radera?

Vad har du för ljudkort?

Har du någon logitech cam installerad? Dess drivers brukar störa midi via usb för bla. miditech och m-audio.

Avinstallera isf. dessa drivrutiner och se om det funka. Man kan även ge sig in på att radera register.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det musicpanda menade var, tror jag, att om du haft en webcam installerad, så måste du avinstallera drivrutinerna till denna, och kanske även gå in och radera i Windows-registret. För att göra detta öpnnar man Kör i start-menyn, och skriver "regedit". Tryck sedan enter så får du upp det. Jag skulle dock inte göra det om du inte vet vad du sysslar med. Man kan verkligen f*cka upp Windows om man har otur.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det musicpanda menade var, tror jag, att om du haft en webcam installerad, så måste du avinstallera drivrutinerna till denna, och kanske även gå in och radera i Windows-registret. För att göra detta öpnnar man Kör i start-menyn, och skriver "regedit". Tryck sedan enter så får du upp det. Jag skulle dock inte göra det om du inte vet vad du sysslar med. Man kan verkligen f*cka upp Windows om man har otur.

Jupp det var precis så ^^

Du kan även kolla om ditt midi går att koppla via midi in/out och ist. köpa till en strömadapter Dc9v eller vad det nu kan tänkas vara. Kan nämligen vara windows som fukkar upp strömförsörjningen, jag kör min midi med usb 2.0 och en Dc12v adapter och det avhjälpte problemet för mig (det du beskriver ovan) jag hade det exakt likadant, det är signalen som blir svag och svajjar tills den mer eller mindre dör och Cubase (lr vad som används) slutar känna av klaviaturen det tom. händer att tonerna hänger upp sig så man får starta om, dock inte nu längre som tur väl

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...