Jump to content
Annons

Elvispen

Recommended Posts

Var bara tvungen att berätta...

Jag spelade på en Martin DM på JAM i Stockholm idag...

Var den bästa gitarren jag spelat på någonsin! Jag ska köpa en sådan!

Fast in från JAM för där är dom 1000:- dyrare än alla andra affärer... Skumt?

Helt underbar känsla med den lätta och tunna gitarren som lät som en jävla gud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Var bara tvungen att berätta...

Jag spelade på en Martin DM på JAM i Stockholm idag...

Var den bästa gitarren jag spelat på någonsin! Jag ska köpa en sådan!

Fast in från JAM för där är dom 1000:- dyrare än alla andra affärer... Skumt?

Helt underbar känsla med den lätta och tunna gitarren som lät som en jävla gud!

Jo den är verkligen värd sina pengar.

När jag jobbade på 4sound så fick vi in några såna som vi sålde för 7995:- och det va ju sjukt billigt för en sån bra gitarr.

Dock har dom ju inte så mycket att hämta på HD-modellerna men absolut en grym gitarr för pengarna! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara tvungen att berätta...

Jag spelade på en Martin DM på JAM i Stockholm idag...

Var den bästa gitarren jag spelat på någonsin! Jag ska köpa en sådan!

Fast in från JAM för där är dom 1000:- dyrare än alla andra affärer... Skumt?

Helt underbar känsla med den lätta och tunna gitarren som lät som en jävla gud!

Jo den är verkligen värd sina pengar.

När jag jobbade på 4sound så fick vi in några såna som vi sålde för 7995:- och det va ju sjukt billigt för en sån bra gitarr.

Dock har dom ju inte så mycket att hämta på HD-modellerna men absolut en grym gitarr för pengarna! 🙂

Ja fy fan!

Dom säljes fortfarande där för 7999:-

Så jag mailade just dit för att se om dom har någon inne...

Jag blev så stört kär... Helt galet bra gitarr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inbyggd mic i den? Jag är också sugen på att byta ut min svarta Epiphonejumbo. Martin är överlägset snyggast. Stämskruvshuvudet är så vackert att alla andra tillverkare säkert gråter sitt kaffe salt o blaskigt varje morron o kväll.

Nope, ingen mic, men det kan man ju sätta in i den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Shadow SH 145 som jag är supernöjd med. Man fäster den i ljudhålet o jag tycker den låter mkt naturligare än en inbyggd piezomick. Iaf bättre än den som sitter i min skräpWashburn. Vill åxå ha ny gitarr :rolleyes:

Jag har lagt undan en Martin DM på 4sound nu, ska hämta den i morgon!

Känns rusktigt bra faktiskt!

8 000:- är iof mycket pengar! Speciellt för en student men ljudet är sjukt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förutom piezomicken under stallet en Fishman som man skruvar/klämmer fast i ljudhålet. Har för mig den kostade över 3000 för flera år sen, men jag tycker den låter ganska mycket elgitarr. Spelar jag med bägge två mikarna på varsin regel på mixern lyfter den ljudet om man har den ganska svagt på och tar det mesta ljudet från stallmiken. Men inte var den värd pengarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förutom piezomicken under stallet en Fishman som man skruvar/klämmer fast i ljudhålet. Har för mig den kostade över 3000 för flera år sen, men jag tycker den låter ganska mycket elgitarr. Spelar jag med bägge två mikarna på varsin regel på mixern lyfter den ljudet om man har den ganska svagt på och tar det mesta ljudet från stallmiken. Men inte var den värd pengarna...

Piezomicken?

Finns det förövrigt någon tråd här på forumet om mikrofoner till akustiska gitarrer?

Hur ska man förvara en sån här gitarr? Uppe på väggen? I caset? På ett golvställ?

Vad rekommenderas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Shadow-mick kostade 1795 o jag fick det jag var ute efter. Iofs köpte jag gitarren för 2000 men micken kan jag ju ha kvar till ett ev gitarrbyte. Linar den direkt ut i mixerbordet när jag spelar live. Den är aktiv eller magnetisk så den tar bara med ljud från stålsträngar. Jag upplever faktiskt en stor skillnad. Gillar inte det så kallade "trubadurljudet" där gitarren mest väser. Man kanske kan prova blanda bägge ljuden som du. Vid inspelning har jag dock en "fet" mick uppmickad till gitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en av Martins "billigare" modeller DX1-R, är enormt nöjd med gitarren och priset på den. Låter suveränt bra för pengarna!

Lycka till med DM:n! 😛

Ska in och hämta den om några timmar, sitter på Datalogi föreläsning nu...

öjjj...öjjj....ÖJJJ! Härligt 🙂

Skojja inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

NU HAR JAG DEN!

ITS MINE! MY OWN!

Fast jag har inte spelat på den än... Sitter hemma hos brorsan och väntar på CL, men i morgon ska den få åka på en åktur!

Grattis Elvispen 🙂 Alltid kul med nya grejer.

Personligen har jag också precis inhandlat en ackegura, en Seagull för visso, som låter riktigt, riktigt bra för pengen. Vansinnigt nöjd =)

(Köpte den här i USA iof, så det blir extra sjyst pris 🙂😠 )

Link to comment
Dela på andra sajter

För under 20000:- anser jag att Simon&Patrick gör de absolut bästa gitarrerna. 🙂

Seagul, simon&patrick och godin, tillverkas i samma fabriker har jag för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
För under 20000:- anser jag att Simon&Patrick gör de absolut bästa gitarrerna. 🙂

Seagul, simon&patrick och godin, tillverkas i samma fabriker har jag för mig?

Jag ringde nyss en kille som jobbar med gitarrer som bekräftade det du säger. 😠

Men han säger att Simon & Patrick är mer allround och låter annorlunda. Seagull ska tydligen ha lite bredare halsar etc etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

För under 20000:- anser jag att Simon&Patrick gör de absolut bästa gitarrerna. 🙂

Seagul, simon&patrick och godin, tillverkas i samma fabriker har jag för mig?

Men han säger att Simon & Patrick är mer allround och låter annorlunda. Seagull ska tydligen ha lite bredare halsar etc etc.

Aa ok, det är nog som du säger, det vore konstigt om de tillverkade exakt likadana gitarrer med olika märken.

Kvaliteten på instrumenten lär ju ligga på samma nivå iaf.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

För under 20000:- anser jag att Simon&Patrick gör de absolut bästa gitarrerna. 🙂

Seagul, simon&patrick och godin, tillverkas i samma fabriker har jag för mig?

Jag ringde nyss en kille som jobbar med gitarrer som bekräftade det du säger. 😠

Men han säger att Simon & Patrick är mer allround och låter annorlunda. Seagull ska tydligen ha lite bredare halsar etc etc.

Jo, Seagull har i allmänhet ganska tjocka halsar iaf. Men inte min 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen har vi ju Takamine g-series-gurorna. Låter vansinnigt bra för ingenting. Jag va sugen på en som gick för $150-$200.

Den är visseligen gjord av skitträ (typ plywood tror jag) egentligen, bara toppdelen av kroppen som är riktigt trä.. men men billig och låter som sagt skitbra.

Ursäkta OT

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen har vi ju Takamine g-series-gurorna. Låter vansinnigt bra för ingenting. Jag va sugen på en som gick för $150-$200.

Den är visseligen gjord av skitträ (typ plywood tror jag) egentligen, bara toppdelen av kroppen som är riktigt trä.. men men billig och låter som sagt skitbra.

Ursäkta OT

Nej fy fan!

Det är precis en sådan jag byter från...

En thinline... tycker inte alls om den, låter luddig och är väldigt obalanserad...

Martin DM spöar skiten ur den varje dag, med bakbundna strängar!

(Någon som vill köpa min Takamine? :rolleyes: )

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen har vi ju Takamine g-series-gurorna. Låter vansinnigt bra för ingenting. Jag va sugen på en som gick för $150-$200.

Den är visseligen gjord av skitträ (typ plywood tror jag) egentligen, bara toppdelen av kroppen som är riktigt trä.. men men billig och låter som sagt skitbra.

Ursäkta OT

Nej fy fan!

Det är precis en sådan jag byter från...

En thinline... tycker inte alls om den, låter luddig och är väldigt obalanserad...

Martin DM spöar skiten ur den varje dag, med bakbundna strängar!

(Någon som vill köpa min Takamine? 🙂 )

En takamini g-series? 😛 Jag antar att det finns olika modeller där också iof men jag har testat 2 olika som var otroligt överraskande bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen har vi ju Takamine g-series-gurorna. Låter vansinnigt bra för ingenting. Jag va sugen på en som gick för $150-$200.

Den är visseligen gjord av skitträ (typ plywood tror jag) egentligen, bara toppdelen av kroppen som är riktigt trä.. men men billig och låter som sagt skitbra.

Ursäkta OT

Nej fy fan!

Det är precis en sådan jag byter från...

En thinline... tycker inte alls om den, låter luddig och är väldigt obalanserad...

Martin DM spöar skiten ur den varje dag, med bakbundna strängar!

(Någon som vill köpa min Takamine? 😉 )

En takamini g-series? 😛 Jag antar att det finns olika modeller där också iof men jag har testat 2 olika som var otroligt överraskande bra ☺️

Japp, det står uttryckligen Takamine G-Series på huvudet...

Men den är thinline så det påverkar ju ljudet endel... sen är den några år gammal så dom kanske blivit bättre sen dess...

Men jag tycker i alla fall inte så mkt om den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen har vi ju Takamine g-series-gurorna. Låter vansinnigt bra för ingenting. Jag va sugen på en som gick för $150-$200.

Den är visseligen gjord av skitträ (typ plywood tror jag) egentligen, bara toppdelen av kroppen som är riktigt trä.. men men billig och låter som sagt skitbra.

Ursäkta OT

Nej fy fan!

Det är precis en sådan jag byter från...

En thinline... tycker inte alls om den, låter luddig och är väldigt obalanserad...

Martin DM spöar skiten ur den varje dag, med bakbundna strängar!

(Någon som vill köpa min Takamine? 😉 )

En takamini g-series? 🙂 Jag antar att det finns olika modeller där också iof men jag har testat 2 olika som var otroligt överraskande bra ☺️

Japp, det står uttryckligen Takamine G-Series på huvudet...

Men den är thinline så det påverkar ju ljudet endel... sen är den några år gammal så dom kanske blivit bättre sen dess...

Men jag tycker i alla fall inte så mkt om den...

Ah jo, det har du nog rätt i.

De jag kollade på var nya och inte thinlines 😉

Då kan jag slappna av 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu är även moi ägare av en Martin DM. Köpte på 4sound precis. Fy satan vilket välklingande ljud och härlig spelkänsla för det priset. Enligt killen jag köpte av ska priserna öka på den om ett tag (sades efter att jag köpt den, så det tror jag på), så är ni intresserade borde ni passa på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...