Zauron_87 Postat 9 november 2004 Dela Postat 9 november 2004 tja, behöver tipps, min dator är hyffsad. Men cubase hänger sig ofta ibland när man startar det och ibland när man holler på att gör något typ holler på med lm 7. 😆 problem2 ibland jan jag inte lyssna på det jag har spelat in. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 november 2004 Dela Postat 9 november 2004 Kolla så att du inte har några IRQ-konflikter mellan ljudkort och annat... Det kan också ha med USB-porten att göra. Problem med Cubase har det ibland... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 9 november 2004 Dela Postat 9 november 2004 Vilken version av Cubase har du? och är programvaran uppdaterad? Det är ganska sällsynt att Cubase hänger sig, det brukar ofta vara andra faktorer som spelar in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 11 november 2004 Dela Postat 11 november 2004 kolla så att dongeln sitter i ordentligt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 11 november 2004 Dela Postat 11 november 2004 kolla så att dongeln sitter i ordentligt 😉 🙂 Och om den gör det, vad menar du med "hyfsad dator". Krävs ju trots allt lite minne för att kunna ha kul.... Hur kul har du, är kanske nästa fråga sen, dvs vad har du startat, inte bara lm7 väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 16 november 2004 Trådstartare Dela Postat 16 november 2004 Jag har en amd xp 2GHz athlon 128 mb grafikort och 256 ddr ram så jag tycler det borde duga men jag kan tänka mig att det är mitt ljudkort har jag kommit fram till bara för det är något ineligerat skit men jag ska endå köpa ett nytt om det är det felet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Du behöver garanterat mer internminne och ett riktigt ljudkort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 19 november 2004 Trådstartare Dela Postat 19 november 2004 oki men ibland när jag har gjort tlx något i lm7 ellr spelat in något då när jag trycker på play ska spela upp allt lyser play knappen grön och inget händer vad är det för fel då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 19 november 2004 Dela Postat 19 november 2004 Det låter som en konflikt i antingen hårdvara...eller mjukvara.. bara att börja leta efter gula utropstecken i enhetshanteraren ( Kontrollpanelen/System/ Enhetshanteraren. ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 ( Kan inte riktigt Cubase, men testar ändå att svara ) Vad står processormätaren på? ( Går att välja i den avlånga panelen, klicka höger och /show: CPU-meter eller något sådant. ) Visserligen skulle inte den toppa av enbart en lm7a, men du kanske har en shitload med program igång i bakgrunden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JnS Postat 25 november 2004 Dela Postat 25 november 2004 Fan har samma problem... Det lär inte vara cubase fel för det hänger sig sjukt mycke... Måste vara ljud kortet (Sitter på moderkortet tror ja?) Hur blir det om ja ska köpa nytt ljud kort... Kan man "stänga av" det gammla ljud kortet då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 25 november 2004 Dela Postat 25 november 2004 Fan har samma problem... Det lär inte vara cubase fel för det hänger sig sjukt mycke... Måste vara ljud kortet (Sitter på moderkortet tror ja?) Hur blir det om ja ska köpa nytt ljud kort... Kan man "stänga av" det gammla ljud kortet då? oftas genom BIOS setup kan du stänga av ljudkortet på de flesta moderkort, har dock stött på en och annan IBM maskin som inte tillåtit det. Schkåll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JnS Postat 25 november 2004 Dela Postat 25 november 2004 Ok, tackar för svaret... Tyvär är ja kass på sådant men får la fixa det på nått sätt 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 25 november 2004 Trådstartare Dela Postat 25 november 2004 Okej jag har mu köpt mer ram nu har jag 512, men har ni tipps på något hyffsat bra ljud kort för en nybörjare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JnS Postat 25 november 2004 Dela Postat 25 november 2004 något m-audio kort med minst 2 in/out med låg latency :=()? Har inte så stor koll på hardwares men kolla efter m-audio kort 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.