Ladah Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 Jag är på jakt efter en ad/da converter tex alesis ai3 men detta är hopplöst. Funderar på att köpa en ny men vem är återförsäljare av sådana i sverige? Inte luthman eller fitzpatrick iaf. Är det någon som har en till salu så är detta grymt intressan. Behöver få ingångar till mitt RME 9652 kort. Några tips eller förslag? /J
Apep Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 (redigerat) Jag är på jakt efter en ad/da converter tex alesis ai3 men detta är hopplöst. Funderar på att köpa en ny men vem är återförsäljare av sådana i sverige? Inte luthman eller fitzpatrick iaf.Är det någon som har en till salu så är detta grymt intressan. Behöver få ingångar till mitt RME 9652 kort. Några tips eller förslag? /J ai3 säljs inte längre... hur många ingångar är du ute efter o till vilket pris? om det bara är ingångar du behöver till ett lågt pris så finns SM Pro Audio AO 8 för runt 1600. Vet inget om kvaliteten på produkten vet bara om att produkten finns. Finns rätt många alternativ att välja på i den högre prisklassen också, beror ju på hur mkt du vill lägga ut. Redigerat 26 september 2008 av Apep
Claes Holmerup Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 Jäpp - AI3 är en gammal produkt som man får leta efter på begagnatmarknaden. Annars är Luthman distributör för Alesis... I lägre prislägen finns SM Pro Audio, som Apep nämnde - och annars Marian Adcon. Behringer har också någon omvandlare. Vill du ha något som är bra snarare än billigt (men ändå billigt... 🙂 ), så leta efter t ex en begagnad RME ADI-8 Pro. MOTU Pre8 kan också vara ett alternativ, som är mer prisvärt än budgetalternativen.
joachime Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 Fostex gjorde en AD/DA-omvandlare som heter VC-8. Kvalitetsmässigt i klass med AI-3 men med obalanserade rca-kontakter och i halvracksformat. De brukar gå för några hundringar beggat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.