Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ dÀr sade jag sÀger jag har jag sagt!

Spenderade nĂ„gra timmar i helgen Ă„t att sampla alla mina cymbaler, och sedan typ 9 timmar idag till att klippa dom, och nu Ă€r jag klar och dĂ„ har jag 615 samplingar och en fet jĂ€vla huvudvĂ€rk. Jag tĂ€nkte att jag Ă€r sĂ„ snĂ€ll och delar med mig av allt, och ni fĂ„r ju gĂ€rna skĂ€nka mig lite Rolex guldklockor osv, det Ă€r bara att PMa mig, haha 🙂

Se till att lÀsa readme-filen i rar-arkiven, det stÄr ett par viktiga saker dÀr angÄende inspelning och nÄgot ni bör akta er för (t.ex att det finns lite basresonans frÄn golvet i micken, kör hipass pÄ skiten sade jag!).

HĂ€r hittar ni cymbalerna: Erkans 615 Cymbalsamplingar

Jag har Àven nÄgra trumsamplingar som jag spelat in. Dom hittar ni hÀr: Erkans Drum Samples ... sade jag

PMa mig med lÄtar osv som ni gör dÀr ni anvÀnder mina ljud, jag Àr nyfiken pÄ att höra hur det lÄter! Ha det!

Annons
VHS (oregistrerad)
Postat

LĂ€ckert ska ladda hem sen tror jag 🙂

Postat

JĂ€ttesjyst av dig att du delar med dig av detta! Är det helt fritt att anvĂ€nda dessa dĂ„? Ska tanka hem dem nu 🙂

MVH

Anders

Postat
JĂ€ttesjyst av dig att du delar med dig av detta! Är det helt fritt att anvĂ€nda dessa dĂ„? Ska tanka hem dem nu 🙂

MVH

Anders

Fakturan kommer retroaktivt 🙂

Postat

MVH

Anders

Fakturan kommer retroaktivt 🙂

🙂😆

Postat
LĂ€ckert ska ladda hem sen tror jag 😉

Jag har skrivit nĂ„gon fjuttig liten "License Agreement" i readme-filen som finns i varje rar-fil. Men kort sagt, det Ă€r fritt för varje privatperson att anvĂ€ndas, man fĂ„r inte producera nĂ„got kommersiellt utan mitt tillstĂ„nd, och man fĂ„r inte sĂ€lja samplingarna till nĂ„gon. Annars Ă€r det bara att rocka pĂ„. Tanken Ă€r vĂ€l frĂ€mst att alla som sitter och gör lĂ„tar hemma som Ă€r trötta pĂ„ sina cymbaler eller Ă€r trötta pĂ„ att anvĂ€nda "olagliga" cymbaler, fĂ„r nu en chans att anvĂ€nda nĂ„gra cymbaler som förhoppningsvis kan lĂ„ta helt ok, och slippa bekymra sig om att det inte Ă€r lagligt 🙂

Men som sagt, vill ni producera nÄgot kommersiellt sÄ Àr det bara att skicka ett mail sÄ jag kan titta över det och bara nicka till!

Fan va skönt.... huvudvÀrken Àr borta.

Postat
Har du 615 cymbaler??! 😉

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 🙂

Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Postat

Fantastiskt initiativ att dela med sig.. Hoppas du skapar en trend pĂ„ detta forum men andra som har lite kuriosa instrument 😉

Tordas

har vi redan sen mĂ„nga Ă„r 🙂

Postat
Har du 615 cymbaler??! 😎

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 😄

Men som sagt, dessa Ă€r 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gĂ„nger för att fĂ„ olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 😛

Postat
Har du 615 cymbaler??! 😠

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag Ă€r en cymbalfantast, dock Ă€r jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 😄

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 🙂

NĂ€, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler!

....

😄

Yes, jag hoppas fler delar med sig av sina grejer! Sampla pÄ som galningar!

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, kanske dags att sampla nÀsflöjt.

FÄr man frÄga innan jag ger mig pÄ att ladda hem grejerna.

Är det rock, pop eller klassiskt cymbalspel?

Postat
Mmm, kanske dags att sampla nÀsflöjt.

FÄr man frÄga innan jag ger mig pÄ att ladda hem grejerna.

Är det rock, pop eller klassiskt cymbalspel?

Det Ă€r bara en jĂ€vla massa lösa slag, sĂ„ du kan kombinera dom sjĂ€lv som du vill och bygga upp egna trumkomp med dessa. Det Ă€r det som Ă€r vitsen med det hela 😆

AnvÀnd nÄgon sampler som kan ta mÄnga ljud per "platta", och ladda in t.ex alla rideljud pÄ en sÄdan. StÀll in velocityn sÄ att de ljud med en lÀgre siffra efter sig (t.ex Cool_Mega_Super_Ride-01) spelas endast nÀr du spelar med en velocity pÄ kanske 10 osv osv. Man fÄr bygga upp sitt eget trumset. FPC i Fruity Loops tycker jag Àr en skitbra sampler med 32 pads och som tar mÄnga ljud per platta (aldrig testat hur mÄnga som Àr max per platta). DÀr kan man Àven klicka pÄ en knapp sÄ "delar" den ut velocityn jÀmnt över alla ljud du har lagrat i plattan. Sen Àr det bara att programmera trummorna sÄ kommer du fÄ ett verkligt sound.

Postat
Har du 615 cymbaler??! 😳

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 😛

NĂ€, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler!

....

😼

GODDAMMIT! đŸ˜±

Postat
Tordas
har vi redan sen mĂ„nga Ă„r 😛

HĂ€pp hĂ€pp hĂ€pp!!!! Det dĂ€r Ă€r MIN sampling, inte Tordas đŸ˜Č

Postat
Tordas
har vi redan sen mĂ„nga Ă„r 🙂

HĂ€pp hĂ€pp hĂ€pp!!!! Det dĂ€r Ă€r MIN sampling, inte Tordas đŸ˜Č

fĂ„r den anvĂ€ndas till skivinspelningar eller Ă€r det bara för privat bruk? 😛

• 3 veckor senare...
Postat

Hey, de dÀr samplingarna hade du lÀtt kunnat sÀlja!

Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats 😳

Tack för att du lÄter oss andra ta del av ljuden!

Postat
Hey, de dÀr samplingarna hade du lÀtt kunnat sÀlja!

Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats â˜ș

Tack för att du lÄter oss andra ta del av ljuden!

LÀtt kunnat sÀlja? Yeeeah... skulle nog bli ganska bökigt, plus att dom förmodligen inte Àr tillrÀckligt bra att sÀljas (tÀnker mest pÄ att det Àr proximity-effekt och basresonans via golvet till stativet).

Men men, vill du gÀrna "köpa" dom sÄ kan du ju slÀnga in lite pengar pÄ mitt konto, jag hindrar dig absolut inte haha.

Jag har inga problem med att dela med mig, jag hoppas bara att fler gör det i framtiden.

SjĂ€lv har jag fĂ„tt en hel mĂ€ngd gitarrkabinettimpulser, helt gratis, och dom knĂ€cker allt som medföljer i Amplitube, Revalver och alla dom programmen. Det var tyvĂ€rr inte frĂ„n det hĂ€r forumet jag fick dom dock 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.