Jump to content
Annons

Sidan har försämrats


zagabar

Recommended Posts

Jag sitter ju då och lyssnar igenom hela demoforumet varannan vecka, och det finns en hel del bra grejer och typ tio gånger fler mindre bra grejer.

Jag börjar fundera på om vi inte ska dela upp forumet i ett "färdiga låtar"- och ett "kritik"-forum. Idag kan du ju märka upp låtar du laddar upp som "färdig låt" eller "låtskiss", men det är om jag minns rätt helt valfritt och hursomhelst ganska vagt. Med två forum skulle det vara uppenbart från början vad upphovsmannen har för avsikt med sin låt, och moderatorer kan även gå in och flytta uppenbart ofärdiga produktioner till kritik-forumet. Låter det som en idé eller en dum idé? Kanske även ett n00b-forum för de där allra första låtarna så inte absoluta nybörjare skräms bort av en hagelstorm av sarkastiska kommentarer?

Och som Demomannen skriver ovan: utöva självkritik. Ofta ser man inlägg av slaget "Här är min låt, den är typ klar men jag ska ändra a, b och c". Då är det bättre att fixa a, b och c innan du lägger upp låten. Och jag vet att jag har syndat på den här punkten mer än en gång själv, så ni behöver inte säga nåt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Tyvärr har jag inte tid att lyssna så som jag skulle önska. För övrigt tycker jag att mängden skräp ökat oroväckande för varje gång jag gjort ett nedslag i demoavdelningen. Det vore onekligen på sin plats med lite självkritik där ute framför skärmarna, posta inte demos om ni inte är 100% nöjda!

Yo, demonen...

Kolla om låtarna står som "Låtskiss" eller "Färdig Låt"... (ett tips bara i all välmening, då du inte har tid...)

Cheers!

Som jag skrev så lägger folk upp låtar som är färdiga och inte håller måttet alls. Problemet är att många har för bråttom lägga upp och hoppas på kritik. Istället för att bearbeta låten så mycket som möjligt och mixen. När man har gjort allt man kan, visst släng upp den då. Men hur ofta hör man inte t ex någon som slänger en låt med en trumloop och sen spelar de nån, några slingor på synten och tycker de är klara och slänger upp den. En låt som tagit de en kvart.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Med andra ord.. Jag är nöjd som jag är.. Däremot kan jag hålla med om att länken "låtar och filer" borde få lite mer spot.. Desutom.. Om man direkt där under kunde sätta ett betyg på låten med t.ex 5 stjärnor som sedan kunde visas i en alternativ "toplist" så vore det ju bara finfint. 😎

Det där är en bra idé tycker jag. Sen kanske över på det rösta på månadens bästa demolåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...